Page content

Wat is acquisitie?

Acquisitie staat voor het verwerven van nieuwe klanten. Het is een term die voor iedere organisatie cruciaal is voor het voortbestaan en zorgt een bedrijf ervoor dat er altijd een toestroom is van nieuwe klanten. De kracht zit hem dan ook vaak in goede verkoopvaardigheden, overtuigingskracht en het achterhalen van de behoeften van de klant.

Online acquisitie

Online acquisitie is – zoals de naam al aangeeft – de online variant van het bovenstaande. Er zijn echter een aantal kleine bijkomstigheden die deze vorm van acquisitie moeilijker maken dan voorheen.Ten eerste hebben bij online acquisitie klanten de macht. Zo gaat de focus van een verkoopgerichte aanpak meer naar een koopgerichte aanpak. Het gaat er niet om wat u verkoopt, maar wat de klant wil kopen.

Ten tweede komt bij deze koopgerichte aanpak een belangrijk verschil kijken, namelijk emotie. Waar voorheen veel werd gericht op argumenten om een product of dienst te kopen, zal nu vooral gericht moeten worden op het stimuleren van de emoties.

U bent namelijk één van de miljarden websites op internet en opvallen is niet makkelijk, zeker niet wanneer iedereen met dezelfde argumenten komt. Daar zorgen die emoties wel voor. Een keuze die daaruit voort zou vloeien is dan ook welke emoties u wilt oproepen om uw product of dienst toch uniek te maken. En: hoe komt u dan terecht bij de doelgroep? Daar hebben wij koude acquisitie en warme acquisitie voor. Dit zijn de 2 verschillende vormen.

Comment Section

0 reacties op “Wat is acquisitie?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.