Menu

Wat voor bedrijven doen aan live chat outsourcing?

Bconnect Live Chat | 6 november, 2020 in Live Chat Outsourcing | 4 min. lees tijd
bedrijven live chat outsourcing

Steeds meer bedrijven en organisaties gebruiken live chat om direct in contact te staan met hun bezoekers om deze direct verder te helpen. Maar wat voor bedrijven doen eigenlijk aan live chat outsourcing? Het is wellicht interessant voor u om te weten of live chat ook inzetbaar is voor uw bedrijf.

Klein of groot?

Of uw organisatie nu klein of groot is bij live chat outsourcing minder van belang. Wat belangrijker is voor uw bedrijf of u de juiste mensen in dienst heeft? Indien u zich meer wilt focussen op sales dan in leadgeneratie dan is het outsourcen van live chat een goed alternatief.

Beschikt u daarnaast niet over de benodigde mankracht om de live chat ook na openingstijden en in het weekend online te hebben dan is live chat outsourcing aan te raden.

Simpele of specifieke vragen?

Krijgt u vooral te maken met simpele of specifieke vragen? Welke vragen kan de externe chat operator beantwoorden? Externe chat operators kunnen simpele vragen perfect voor u beantwoorden. Voor deze simpele vragen zou zonde zijn om daar uw eigen productspecialist continu achter de live chat te laten zetten. Bij veel adviesvragen en specifieke vragen is een productspecialist vereist maar het is zeker mogelijk dat de chat operator de bezoeker voor een groot gedeelte ook verder kan helpen. Met een goed opgebouwde kennisbank kan de chat operator namelijk 95% van de vragen zelf beantwoorden.

Service of leadgeneratie? Wat is de doelstelling?

Oké, u weet inmiddels dat die productspecialist vereist kan zijn voor de adviesvragen en specifieke vragen. Maar wilt u die via de chat doen, wilt u zich richten op de dienstverlening? Of wilt u dit liever telefonisch of op locatie doen, waar een inventarisatie door een externe chat operator aan vooraf ging? Dat bepaalt of live chat outsourcing wel of niet geschikt is voor uw organisatie.

Een aantal sectoren waar bedrijven hebben gekozen voor live chat outsourcing:

Bconnect Live Chat heeft nu en door de jaren heen bedrijven uit verschillende branches geholpen met het outsourcing van live chat. In de volgende branches zijn momenteel enkele opdrachtgevers van ons actief:

Automotive

Als er 1 branche is waar live chat bij uitstek geschikt voor is dan is het wel de automotive industrie. Deze websites hebben over het algemeen gezien veel websitebezoekers en krijgen veel specifieke vragen over een bepaalde auto, maar ook vragen over welke auto voor hen geschikt zal zijn. Beide vragen kunnen door onze chat operators uitstekend beantwoord worden. Zo helpt u de bezoeker niet alleen maar met vragen, maar stuurt u deze ook richting een bepaalde auto die bij zijn of haar wens past. Zo vergroot u de kans aanzienlijk op een conversie!

Schoonheidsbranche

Deze branche verleent zich perfect voor het gebruik van live chat. Dit gaat van bedrijven die zich specialiseren in plastische chirurgie tot laserontharing en tot het laseren van kalknagels en haartransplantatie. Allerlei ingewikkelde processen en werkwijzes roepen vragen op bij de websitebezoekers die middels een chat veel duidelijkheid kunnen geven aan de bezoeker. Het grootste voordeel naast het beantwoorden van de inhoudelijke vragen is de mogelijkheid om bezoekers gelijk uit te nodigen en in te plannen voor een afspraak of consult.

IT

Binnen de informatietechnologie is het veelvoorkomend dat bezoekers vragen hebben die met standaardzinnen beantwoorden kunnen worden. Vragen die normaal in een FAQ staan of vragen als “Hoe kan ik daar inloggen?”. Een live chat geeft die ondersteuning en maakt u een goede eerste indruk op uw websitebezoekers.

Makelaardij

Het kopen, verhuren en zoeken van een huis brengt bij veel mensen nog veel vragen met zich mee. Denk hierbij aan vragen over de beschikbaarheid van huizen, het vinden van appartementen, het inschakelen van een verkoop- of aankoopmakelaar of vragen over regelgevingen: ze komen allemaal veelvoudig voor op websites van makelaars. Deze vragen zijn vaak makkelijk te beantwoorden met live chat. In plaats van deze vragen steeds telefonisch of per mail te beantwoorden kan je enorm veel tijd besparen om hiervoor live chat in te zetten.

Maakindustrie

Wanneer bezoekers op een website komen voor meubelen of vloeren, dan hebben zij vaak al een idee van wat ze zoeken, maar is het vooral een kwestie van begeleiden waar ze dit kunnen vinden op de website. Een goede begeleiding en het beantwoorden van vragen kan een persoon die zoekt naar een meubel, dakkapel of laminaatvloer dusdanig helpen dat het resultaat een tevreden klant is!

Overig

Staat uw branche niet in de bovenstaande branches waar Bconnect veel opdrachtgevers in heeft? Dat is geen probleem. Live chat outsourcing is namelijk voor alle branches mogelijk. Het is dus mogelijk dat ook uw organisatie gebruik kan maken van een snelle service en meer leads via live chat.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.