Menu

Chatbot trends in 2020

Bconnect Live Chat | 5 november, 2020 in Chatbots | 2 min. lees tijd
Chatbot trends in 2020

Omdat het gebruik en de vraag naar chatbots de afgelopen jaren steeds meer is gegroeid bespreken wij in dit artikel de chatbot trends in 2020

De chatbot trends in 2020:

Chatbots met emotie

Het herkennen van emotie is momenteel nog 1 van de zwakke punten van een chatbot. Chatbots kunnen momenteel nog zeer moeilijk herkennen of een bezoeker tevreden, boos of teleurgesteld is. In 2020/2021 zal de technologie ook wel Emotional Intelligence steeds meer verbeteren. De chatbot herkent de tekst of vraag, analyseert deze en probeert uit de getypte tekst te achterhalen wat het humeur van de bezoeker is.

Zelf lerende chatbots door AI

Bots welke AI gedreven zijn kunnen door de AI technologie sneller zichzelf trainen zonder hulp van een menselijke chatbot trainer. In 2020 wordt verwacht dat AI steeds meer verbeterd waardoor we chatbots meer kunnen voldoen aan de hoge eisen die worden gesteld door opdrachtgevers als websitebezoeker met vragen.

Chatbot en messaging kanalen

Klanten hebben tegenwoordig via meerdere messaging kanalen of social media contact met bedrijven. Momenteel gaat het vaak nog om gepersonaliseerde conversaties. Met chatbots zal dit steeds meer geautomatiseerd plaatsvinden en niet alleen via live chat of chatbots op website maar ook via geautomatiseerde chatbots op social media, SMS of WhatsApp.

Chatbots experience

Chatbots kunnen steeds vaker geïntegreerd worden met andere apps om zo de persoonlijke experience van de bezoeker te verbeteren. Waar momenteel de chatbots nog worden ingezet om gesprekken te voeren verwachten wij in de toekomst steeds meer intergraties met IT-systemen en andere apps door middel van API’s. De chatbot kan dan niet alleen gesprekken met de bezoeker voeren maar ook acties uitvoeren zoals bijvoorbeeld een betaling doen, abonnementen afsluiten of wellicht een afspraak automatisch in uw agenda inroosteren met de bezoeker. Zo verwachten wij dat de chatbot van interacties naar een afhandeling gaat van de customer experience.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.