Menu

Hoe werkt live chat?

Bconnect Live Chat | 30 oktober, 2020 in Live Chat Oplossingen | 2 min. lees tijd
hoe werkt live chat

Live chat is een krachtige techniek om op het juiste moment in contact te treden met uw websitebezoekers. Ze hebben nu interesse in uw bedrijf, producten en diensten, ze zitten namelijk niet zonder reden op uw website rond te kijken. Vroeger zouden klanten of websitebezoekers u een mail sturen met een vraag. Met live chat kunnen deze klanten en bezoekers snel in contact komen met de live chat. U kunt het ijzer dus smeden wanneer het heet is!

Start uw live chat hier

Om te begrijpen hoe live chat werkt is het van belang om te achterhalen hoe het werkt voor zowel de bezoeker als voor u en uw bedrijf. De websitebezoeker komt op uw website en ziet in de hoek een knop met iets in de trant van ‘start uw chat hier’. Klikt de bezoeker niet op deze knop, dan verwelkomt onze live chat software de bezoeker met een proactief bericht en vraagt of er ondersteuning nodig is.

Met een specifieke proactieve trigger worden deze bezoekers benadert over uw product of dienst waardoor de kans op een gesprek met de websitebezoeker toeneemt. Met behulp van slimme AI software weet de live chat software precies wie de interessante bezoekers zijn op de website en wanneer het bericht gestuurd moet worden voor het beste resultaat.

Beantwoorden van vragen

In beide gevallen neemt een chat operator de chat over en beantwoordt de vragen van de bezoeker. Deze ondersteuning zorgt gaandeweg in de live chat voor een conversie (lead of afspraak) wanneer de bezoeker potentie heeft.

Inventarisatie van live chat

Met live chat kan je erachter komen wat je website willen en wie zij zijn voor verdere opvolging door jouw verkoopafdeling. Een krachtig kenmerk van live chat is dat u uw bezoekers in real-time kan volgen op uw website. U kunt direct zien wanneer ze typen, scrollen, op welke pagina’s ze kijken, op welke keywords ze hebben gezocht en nog veel meer!

Doorgestuurd voor opvolging

De chat wordt vervolgens direct per mail doorgestuurd  voor een snelle opvolging. Het is ook mogelijk dat wij ons chat systeem koppelen met uw eigen CRM systeem zodat de leads en afspraken direct vanuit uw eigen CRM systeem opgevolgd kunnen worden. Met de aangeleverde live chat leads weet u precies wat de bezoeker wil en kunt u heel specifiek afstemmen wat u met de bezoeker gaat bespreken. De bezoeker krijgt op deze manier alleen de relevante informatie en kan op deze manier zonder stress een keuze maken. Daardoor vergroot u uw kans op een nieuwe klant. En dat alleen maar door live chat.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.