Menu

Hoeveel mag een verkoop lead maximaal kosten?

12 april, 2021 in Leadgeneratie | 4 min. lees tijd
Hoe volg ik verkoop leads op?

Hoeveel mag een verkoop lead maximaal kosten?

Ieder bedrijf wil natuurlijk zo veel mogelijk verkoop leads voor zo min mogelijk kosten. Het is daarom handig om te weten hoeveel een verkoop lead maximaal mag kosten. Om dit te kunnen bereken zijn een aantal gegevens nodig. Deze gegevens zijn: 

  • De gemiddelde omzet per klant (lifetime customer value) 
  • De gemiddelde marge per klant (in % van omzet) 
  • Conversie percentage (hoeveel sales leads heb je nodig voor een nieuwe klant) 

Formule 

Met al deze gegevens is het mogelijk om de volgende formule te formuleren om de kosten per lead te berekenen. 

De formule is: 

Lifetime Customer Value x marge per klant x conversiepercentage sales lead naar klant. 

Met de uitkomst van de formule heb je een goede inschatting voor je marketingcampagnes hoeveel budget je nodig hebt, of je campagnes wel winstgevend zijn en hoeveel leads je minimaal moet genereren om rendement te behalen uit je campagnes.  

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.