Menu

Hoe kan je meer leads genereren met live chat?

Bconnect Live Chat | 6 november, 2020 in Leadgeneratie | 4 min. lees tijd
leads genereren met live chat

Waar andere methoden van leads genereren vooral zorgen voor potentiële leads die moeilijk te controleren en te overtuigen zijn, zorgt leads genereren met live chat ervoor dat een medewerker direct een potentiële lead kan controleren en overtuigen. Sommige bezoekers zitten vast op de website, hebben ondersteuning nodig of trachten naar dat laatste zetje om contact op te nemen met uw bedrijf.

Chat operators of uw eigen chat medewerkers zorgen ervoor dat bezoekers verder geholpen worden op de website wanneer zij vragen hebben. Een tweede stap is vervolgens om de wensen van de bezoeker te inventariseren en op basis daarvan wordt de bezoekers uitgenodigd voor een afspraak of consult en worden gegevens genoteerd om een offerte op te kunnen stellen.

1. Proactief bezoekers uitnodigen

Het is algemeen bekend dat een proactief bericht websitebezoekers sneller uitnodigt om het gesprek aan te gaan via de live chat. Dit zien wij ook terug in de chat resultaten van al onze opdrachtgevers. In 2019 was bij al onze opdrachtgevers 78.06% van het totaal aantal chats gestart vanuit een uitnodiging/proactief bericht. De overige 21,94% heeft zonder bericht een chat gestart.

Zoals te zien is in het onderstaande overzicht converteren bezoekers met een proactieve invite echter vele malen beter. Van de bezoekers welke een proactief bericht hebben ontvangen converteerden er uiteindelijk 23,97% terwijl dit bij bezoekers zonder bericht dit maar 15,86% was.

  • Chats proactive
    • 78.06% -> 23.97% leads
  • Chats passive
    • 21.94% -> 15.86% leads

2. Leads genereren met een gezicht

Met een proactief bericht genereert u een lead met een gezicht: ‘wie is de lead?’, ‘wat wil de lead?’ en ‘hoe kunnen wij de lead contacteren?’. Deze gegevens worden middels leads genereren met live chat achterhaald. Dat heeft de nodige sales ervaring nodig. Een belangrijk onderdeel is het inschatten van waar de bezoeker zich in het aankoopproces bevindt. Op basis daarvan wordt namelijk een werkwijze ingezet om zo tot het ideale resultaat te komen. Je dient hiervoor wel getrainde live chat agents te hebben welke de live chat bemannen.

Kortom, live chat gaat verder in het managen van een potentiële lead waar andere methoden van leadgeneratie stoppen. U hebt de bezoeker in de hand en u leidt deze stap voor stap door de sales funnel. U kunt zo alles te weten te komen over de bezoeker en op basis daarvan kunt u de bezoeker een voorstel doen. Specifieker en relevanter zult u de gekwalificeerde leads niet kunnen krijgen.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.