Menu

Online klantenservice uitbesteden

Bconnect Live Chat | 29 oktober, 2020 in Online klantenservice | 3 min. lees tijd
Online klantenservice uitbesteden

Indien je overweegt om je online klantenservice uit te besteden of het zelf te doen kan je de volgende 2 vragen stellen:

1: Heb ik de juiste tools en software om het zelf te doen?

2: Beschikken mijn medewerkers over de juiste expertise?

Indien je 1 van de 2 vragen hebt beantwoord met een ‘nee’ raden wij aan om je online klantenservice uit te besteden. Waarom? Het antwoord is simpel. Zonder een goede software kan je bezoekers niet snel verder helpen. De software moet connecties hebben tussen alle mogelijke communicatiekanalen waar een bezoeker een vraag kan stellen. Denk hierbij aan Live Chat, WhatsApp, SMS en Messenger.

Je medewerker is het hart van je klantenservice afdeling en heeft een grote invloed op het uiteindelijke succes van je online klantenservice. Beschikt je medewerker wel over de juiste vaardigheden welke nodig zijn om klanten snel verder te helpen via de chat? Denk hierbij aan empatisch vermogen, productkennis, communicatieve en commerciële vaardigheden. En laten we 1 van de belangrijkste vaardigheden van chatten niet vergeten: multitasken. Een chat operator moet namelijk meerdere chats tegelijk voeren, elke bezoeker een goede service verlenen en zorgen dat er geen commerciële kansen gemist worden. Beschikt je medewerker niet over de bovenstaande vaardigheden besteed het uit voor betere resultaten.

De online klantenservice uitbesteden

Met jarenlange ervaring in de wereld van online klantenservice weten wij exact welke oplossing bij jouw persoonlijke situatie en organisatie past.

Wij bieden de volgende oplossingen

– Managed chat (Volledig uitbesteden aan Bconnect)

– Hybrid chat (Eigen medewerkers laten chatten, back-up indien nodig door Bconnect operators)

– Plug & Play Chat (Zelf chatten met ons ChatRocket software platform)

Wij bieden de volgende mogelijkheden:

Omnichannel benadering met livechat, Whatsapp, Messenger, SMS en IVR(Interactive voice response)

– Full Automation: zet chatbots in met onze conversational experts die uw chatbots implementeren en beheren

– Agent guided automation: maak gebruik van chatbots met de optie voor een live agent overdracht

Live Agents: alle chats worden gevoerd door getrainde Bconnect medewerkers

Alle diensten kunnen worden uitgebreid met andere kanalen zoals WhatsApp, want de juiste online messaging strategie is uiteindelijk een kwestie van maatwerk.

Hogere klanttevredenheid

Live chat gaat samen met transparantie. U laat als organisatie zien dat u open staat voor direct, laagdrempelig contact en wil de bezoeker zo goed mogelijk verder helpen. Als bezoekers met vragen daadwerkelijk snel en goed geholpen worden zorgt dit voor een hogere klanttevredenheid.

Meer vertrouwen

De tevreden bezoekers die geholpen  zijn beginnen de organisatie meer te vertrouwen. Dit vertrouwen in combinatie met een fantastisch en directe klantenservice, waarin de bezoeker snel een antwoord op zijn vragen heeft, zorgt ervoor dat de bezoeker meer tevreden is. En dit zal hij of zij niet verbergen voor anderen die toevallig ook uw product nodig hebben!

Meer leads

Met live chat krijgt u een lead met een gezicht. Het is bekend wie de leads zijn en wat ze willen. Tevreden bezoekers met leadpotentie en vertrouwen in uw organisatie zijn voor de verkoopafdeling vele malen makkelijker te converteren waardoor de kans op succes en uiteindelijke verkoop aanzienlijk toeneemt.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.