Menu

Wat is een chatbot?

Bconnect Live Chat | 5 november, 2020 in Chatbots | 2 min. lees tijd
wat-is-een-chatbot

wat is een chatbot

Je ziet en hoort het steeds vaker. Maar wat is een chatbot nu eigenlijk?

Een Chatbot is een virtuele medewerker die kan helpen om snel en eenvoudig klanten te woord te staan. Gebruikers kunnen ermee interacteren via de chatbox op uw website. Het is een samenvoeging van het woord ‘chat’, wat slaat op gesprekspartner, en ‘robot’, wat slaat op geautomatiseerd. Tegenwoordig worden de chatbots door steeds meer bedrijven ingezet. Ofwel in combinatie met een menselijke live chat operator ofwel volledig zelfstandig zonder menselijke ondersteuning.

Deze combinatie van mens en chatbots is voor bedrijven en organisaties buitengewoon rendabel. Uiteindelijk willen bedrijven natuurlijk maar één ding: websitebezoekers helpen met het zoeken, vinden, kiezen en beslissen op het moment dat ze hulp nodig hebben. Met onze chatbots is het mogelijk om maximaal resultaat uit uw website te halen. Een chatbot is namelijk uitermate geschikt om vragen van uw websitebezoekers direct en nauwkeurig te beantwoorden en een groot gedeelte van de klantenservice over te nemen.

Daarnaast kan je een chatbot ook inzetten om leads te genereren, een verhaal te vertellen of om bepaalde acties en advertenties onder de aandacht bij uw websitebezoekers te brengen. Chatbots verhogen de operationele efficiëntie van uw bedrijf, verlagen uw kosten en bieden toegevoegde waarde voor uw klanten. Dankzij chatbots kunt u als bedrijf zijnde sneller en eenvoudig vragen van websitebezoekers beantwoorden en problemen oplossen.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.