Menu

Wat is een clickbot?

Bconnect Live Chat | 5 november, 2020 in Chatbots | 2 min. lees tijd
Chatbot trends in 2020

Zoals je wellicht hebt gelezen in ons artikel over onze typen chatbots maken wij bij Bconnect onderscheid tussen 3 verschillende typen chatbots waaronder onze clickbot. Maar wat is een clickbot nu eigenlijk en waarvoor kan je een clickbot het beste inzetten?

Wat is een clickbot?

De clikbot is een chatbot wat voornamelijk werkt met knoppen of vooraf gedefinieerde buttons. Bij de Clickbot zit er op de achtergrond een hiërarchie of flow waarbij de bezoeker door de flow heen wordt geleid tot de bezoeker uiteindelijk bij het antwoord komt of wordt doorgeschakeld naar een chat operator. Deze bot wordt vaak ingezet om veelgestelde

vragen af te handelen met standaard antwoorden (FAQ’s), om creatief enquêtes mee te houden maar de bot kan ook worden ingezet voor service en sales zoals je kan zien bij onze

Hoe werkt de clickbot?

De clickbot werkt op basis van een ingesteld proces. Indien je klikt op een bepaalde button wordt je stap voor stap door het proces geleid. Zoals je ziet bij onze Quingo clickbot kan je op 4 verschillende buttons klikken.

  1. Ik heb interesse in een scootmobiel
  2. Ik heb interesse in accessoires
  3. Ik heb een vraag over mijn scootmobiel
  4. Anders

U kunt op deze manier bezoekers met service gerelateerde vragen goed afscheiden van de bezoekers met sales potentie en interesse in een product of dienst. Interessante bezoekers met sales potentie wil je in contact brengen met de chat operator of uw eigen sales medewerkers.

wat is een clickbot?

In het geval van de clickbot bij Quingo worden de bezoeker welke klikken op de button: “ik heb interesse in een scootmobiel” doorverbonden met een chat operator. Deze bezoekers zijn interessante bezoekers om het contact mee aan te gaan en bij deze bezoekers is de kans op een conversie zoals een proefrit of afspraak in de showroom vele malen groter.

Bij de button “ik heb interesse in accessoires” is er ook sales potentie. Alleen gaat het bij accessoires vaak om kleinere bedragen. Daarom worden deze bezoekers gelijk doorgestuurd naar de webshop met accessoires zodat ze zelf het product kunnen kiezen in de webshop.

De bezoekers met vragen of bestaande klanten worden met de buttons: “ik heb een vraag over mijn scootmobiel” of “Anders” doorgestuurd naar de contactpagina zodat ze geholpen kunnen worden door de juiste medewerker van Quingo.

Het is uiteraard ook mogelijk om de clickbot anders in te richten naar de wens van de organisatie. Elke clickbot is maatwerk en zal dus ingericht worden op uw eigen bedrijfsprocessen en wensen. Implementatie van de chatbot is dus voor elke organisatie mogelijk.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.