Menu

Wat kan je meten met live chat?

Bconnect Live Chat | 30 oktober, 2020 in Live Chat Oplossingen | 2 min. lees tijd
meten met live chat

Buiten een communicatiemiddel is live chat ook nog eens handig voor onderzoek. Een chat geeft veel kwantitatieve en kwalitatieve informatie. Zo kunnen conversieratio’s gemeten worden, kunnen we nagaan of onze chat ook daadwerkelijk tot een verkoop heeft geleid, maar ook wat een bezoeker nog mist in uw website.

meten met live chat

Assortiment en live chat

Wordt er herhaaldelijk gezocht naar een product dat u niet in uw assortiment hebt? Wellicht interessant om de mogelijkheden te bekijken. Ook klachten en complimenten worden vergaard om erachter te komen waar uw website kan verbeteren. En dit is slechts een klein deel van wat wij kunnen meten met live chat voor u.

Marketing en live chat

De live chat kunt u koppelen aan Google Analytics en op basis daarvan keuzes maken betreffende marketing. Dit kunt u doorvertalen naar e-mailmarketing, u kunt berekenen wat de kosten-per-klik (PPC) zijn, hoe social media campagnes het doen en in hoeverre de campagnes renderen naar conversies. Live chat helpt daar tot dusverre bij door te kunnen bepalen via welke campagne de bezoeker binnen komt en haalt het maximale uit het bezoek via een marketingkanaal aan uw website.

Op deze manier kunt u inspringen op acties, promoties en vragen over deze zaken. Er ontstaat meer interactie. Ziet een chat operator bijvoorbeeld dat de bezoeker via een social media campagne komt of via bijvoorbeeld Groupon? Daar kan op ingespeeld worden en dat kan gemeten worden.

Website usability en live chat

Misschien niet het eerste waar u aan denkt bij live chat, maar in de meting is het voor zowel kwantitatieve als kwalitatieve data zeer van belang. Met live chat kunt u bepalen waar bezoekers vastlopen op de site. Wanneer een bezoeker vastloopt, wordt er een vraag gesteld. Wanneer een bezoeker vraagt om specificaties, is de productinformatie wellicht niet helder. De live chat geeft dan concrete stappen om de gebruiksvriendelijkheid van uw website te verbeteren. En dat is ontzettend kostbare informatie.

Bconnect Analytics & Bconnect Support

Om alle gegevens op de chat te kunnen meten hebben wij ons eigen Bconnect Analytics en Support systeem ontwikkelt. In ons Analytics systeem kunt u alle gegevens terugvinden met betrekking tot de chat resultaten. U kunt hierbij denken aan het aantal chats, gegenereerde leads, conversies, de pickup en response time maar ook op welke dagen en uren u de meeste chats doet tot aan de pagina’s waar de chats worden gestart. Bijna alles kunt u in dit systeem terugvinden.

In ons Support systeem worden alle gevoerde chats opgeslagen. U kunt zien wie de chat heeft gevoerd, wanneer de chat heeft plaatsgevonden en uiteraard kunt u ook de informatie uit de chat teruglezen. Aan de hand van de inhoud van de chats kunt u een kwalitatief onderzoek uitvoeren om de content van uw website te verbeteren.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.