Menu

WhatsApp voor B2C

29 oktober, 2020 in WhatsApp | 2 min. lees tijd
WhatsApp voor B2C

Waar WhatsApp over het algemeen wordt ingezet voor persoonlijk contact tussen twee personen is het ook mogelijk om WhatsApp voor B2C in te zetten. Met de komst van WhatsApp Business wordt WhatsApp dan steeds vaker ingezet voor contact tussen Business en Consumer (B2C).

WhatsApp voor B2C inzetten

Een persoonlijke en laagdrempelige manier om in contact te komen met websitebezoekers, prospects en klanten. Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in voor contact tussen organisatie en klant. Dit is ook niet vreemd. WhatsApp is 1 van de populairste apps in de wereld en alom geaccepteerd. Het gemak om vragen te stellen van WhatsApp zorgt ervoor dat het uitermate geschikt is om in te zetten voor contact met klanten. Het grote voordeel voor bedrijven is het feit dat je gelijk het telefoonnummer hebt van de persoon wat contact met je opneemt. Je kunt dus altijd nogmaals contact opnemen met deze mogelijk nieuwe klant.

WhatsApp is dan ook een zeer interessant kanaal om in te zetten voor lead generatie en service. Verhoog de klanttevredenheid en customer engagement en zet klantvragen om in nieuwe aankopende klanten. Helaas kan niet iedere organisatie zelf gebruik maken van WhatsApp for Business met API koppeling. WhatsApp kiest zelf zijn/haar business partners en het aanvragen van de API koppeling kost tijd en wordt niet bij elke organisatie goedgekeurd. Bij Bconnect hebben wij wel een koppeling waardoor het mogelijk is om via ons eigen Bconnect chatplatform bezoekers verder te helpen via WhatsApp of via de live chat.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.