Menu

WhatsApp voor bedrijven inzetten

Bconnect Live Chat | 29 oktober, 2020 in WhatsApp | 5 min. lees tijd
WhatsApp

Met wereldwijd meer dan een miljard gebruikers is WhatsApp 1 van de populairste messaging apps ter wereld. Ook WhatsApp voor bedrijven wordt steeds populairder onder de klein- en MKB bedrijven. WhatsApp voor bedrijven inzetten is dan ook een algemene trend in de markt. Het is wordt steeds vaker gebruikt om in contact te komen met websitebezoekers en klanten.

Wat is WhatsApp voor bedrijven?

WhatsApp Business is een gratis te downloaden app en is speciaal ontwikkeld voor het kleinbedrijf, middelgrote en grote bedrijven om klantenservice te verlenen en belangrijke meldingen te leveren aan hun klanten. Het is een nieuwe mogelijkheid om contact te onderhouden met klanten en prospects. WhatsApp voor bedrijven is vergelijkbaar met de WhatsApp voor particulieren met uitzondering van enige extra features.

Wat is het verschil tussen WhatsApp Business en WhatsApp (voor particulieren)?

WhatsApp voor bedrijven heeft ten opzichte van WhatsApp enkele extra features.

Bedrijfsprofiel

Bij de versie voor bedrijven kan je een bedrijfsprofiel instellen. Met het bedrijfsprofiel krijgen klanten handige informatie over jouw bedrijf te zien zoals je adres, een omschrijving van je bedrijf, e-mailadres en website.

Snelle antwoorden

Door snelle antwoorden in te stellen kan je veelgestelde vragen sneller beantwoorden middels vooraf opgemaakte antwoorden. Het is tevens mogelijk om WhatsApp voor bedrijven via de webwidget te gebruiken. Zo kan je via je computer of laptop bezoekers sneller te woord staan en hoef je niet steeds berichten via je mobiel te typen.

Labels

Het is mogelijk om gevoerde gesprekken te voorzien van een label. Zo kan je klanten en leads onderscheiden, maar ook voltooide bestellingen of niet afgehandelde klachten.

Automatische berichten

Met het instellen van automatische berichten zal de app bezoekers automatisch te woord staan op basis van vooraf ingestelde berichten. Denk hierbij aan een begroeting of een afwezigheidsbericht. Ben je momenteel niet in staat om de bezoeker verder te helpen dan kan je dit gelijk laten weten middels een automatisch bericht.

Statistieken

In de app kan je de statistieken van je verstuurde berichten, ontvangen berichten en gelezen berichten terugzien. Zo kan je optimaliseren welke berichten wel/niet werken bij jouw klanten of prospects. WhatsApp wil op den duur het aantal KPI’s vergroten en meer gegevens toevoegen bij de statistieken.

WhatsApp voor bedrijven API koppeling

De bovenstaande extra features zijn vooral geschikt en bruikbaar voor de kleinere bedrijven. Voor de grote bedrijven is het aan te raden om gebruik te maken van de versie met API koppeling. Niet voor iedereen is een API koppeling mogelijk. Deze dien je aan te vragen bij WhatsApp. Dit proces kan lange tijd duren en niet alle bedrijven komen hiervoor in aanmerking. Bij Bconnect kunnen wij wel WhatsApp voor bedrijven aanbieden middels onze eigen live chat software. Bij ons is het dus mogelijk om WhatsApp te koppelen met ons eigen chatplatform. Bezoekers kunnen dus via WhatsApp vragen stellen en de chat operators van Bconnect of jouw eigen medewerkers kunnen deze beantwoorden vanuit ons chatplatform. Benieuwd hoe wij dit doen? Neem contact met ons op voor een demo.

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.