Chat Operator Worden? Kijk hier of je in aanmerking komt!
arrow_drop_up arrow_drop_down
chat operator worden

Chat Operator worden?

Ben jij student en wil jij chatten vanuit huis, flexibele werktijden en jouw commerciële skills hierbij toepassen? Wacht niet langer en lees hoe jij bij ons aan de slag kunt gaan!

Over Bconnect

Bij Bconnect staat kwaliteit hoog in het vaandel. Die kwaliteit leveren wij door inhoudelijke gesprekken te voeren van hoge kwaliteit, waarbij de bezoeker te allen tijde centraal staat.


Wij werken voor uiteenlopende opdrachtgevers, in verschillende branches. Denk hierbij aan de automotive branche, makelaardij, de bouw en meer. In de chats ben je niet alleen actief bezig met het beantwoorden van vragen, maar je draagt ook bij aan het verkoopproces van onze opdrachtgevers door het genereren van waardevolle leads.


Bconnect is dé speler op het gebied van online messaging en voert gesprekken door middel van Live Chat, WhatsApp, SMS en Chatbots. Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar studenten die vanuit huis hun commerciële talent willen laten zien in chat gesprekken.

Naar wie zijn wij opzoek?

Wij zoeken iemand die mee wil in de ambities die Bconnect heeft. Dat wil zeggen dat je gedreven, gedisciplineerd en een echt teamspeler bent, die niet bang is om initiatief te nemen. 


Dit kan je alleen als jij de wil hebt om iedere dag de beste versie van jezelf te zijn, je verdiept in onze klanten en je skills continu probeert te ontwikkelen. Wij verwachten hierin van jou een proactieve en leergierige houding. Uiteraard begeleiden wij jou hierin. Niet alleen tijdens je trainingsperiode, maar gedurende jouw hele periode bij Bconnect.

Functie eisen: 


  • Je bent student en volgt een opleiding op minimaal HBO-niveau;
  • Je bent minstens 12 uur per week beschikbaar;
  • Je bent minimaal 1,5 jaar beschikbaar om voor ons te chatten;
  • Je hebt al enige commerciële ervaring opgedaan (werk en/of studie);
  • Je moet snel en accuraat kunnen typen;
  • Kom je uit België dan vragen wij dat je zowel vloeiend Nederlands als Frans kan typen; 

Wij bieden:


  • Een basis salaris vanaf €10,- per uur;
  • Werken op uren dat jij beschikbaar bent (wij chatten alle dagen van 08:00 tot 23:00);
  • Een uitgebreide training om je voor te bereiden om zelfstandig te chatten;
  • Maandelijkse incentives en bonussen;
  • Doorgroeimogelijkheden

Interesse?

Wanneer je voldoet aan de functie-vereisten dan horen wij graag van jou!


Upload je CV, motivatiebrief en een screenshot van de typetest (doe de typetest HIER) en vul het contact formulier rechts in.


Wij laten zo snel mogelijk weten of we jou uitnodigen voor de eerste ronde. 


Toch nog vragen?

Bekijk de onderstaande FAQ sectie met alle veelgestelde vragen over de baan als Chat Operator. Staat jouw vraag er niet tussen? Geen enkel probleem, start een live chat en onze huidige Chat Operators helpen je graag verder met jouw vraag!

Solliciteer hier!

Sollicitatie Chat Operators

                                   

Veelgestelde vragen

Hoe ziet het sollicitatieproces eruit?

Ons sollicitatieproces bestaat uit drie rondes. De eerste ronde is het chatgesprek via onze live chat. De tweede ronde is een persoonlijk gesprek via Skype met onze projectmanager. Tijdens dit gesprek zullen jullie kennismaken en dieper ingaan op de functie en jouw motivatie. De derde en laatste ronde bestaat uit een chatcase. In de chatcase zal je een aantal oefenchats voeren, om zo te kijken hoe je het tijdens het chatten er vanaf brengt. Als je de drie rondes heb volbracht, volgt er een 20 uur durende training om je te leren chatten en klantkennis op te doen.

Ik heb deze week het 1ste gesprek via de live chat. Hoe kan ik mij het beste voorbereiden?

Tijdens het eerste gesprek gaan wij in op jouw motivatie, je kennis van onze organisatie en je kennis van onze producten en diensten. Wij raden je aan om onze website voor het gesprek goed door te nemen.

Ik heb het contact formulier ingevuld. Wanneer krijg ik iets te horen?

Wij proberen om binnen 24 uur (op werkdagen) antwoord te geven inzake je sollicitatie. Binnenkomende sollicitaties op vrijdagmiddag, zaterdag of zondag worden maandag behandeld.

Kan ik solliciteren als ik niet in Nederland woon?

Ja, dit is mogelijk. Wij hebben momenteel ook chat operators in dienst die niet in Nederland woonachtig zijn. Afhankelijk van je situatie zullen wij kijken naar de mogelijkheden inzake jouw specifieke situatie en je sollicitatie zo snel mogelijk beoordelen na het invullen van het contactformulier.

Ik heb een opleidingsniveau lager dan HBO kan ik alsnog solliciteren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Hoelang moet ik beschikbaar zijn om te kunnen werken als chat operator?

Wij zijn opzoek naar sollicitanten die 1,5 jaar beschikbaar zijn om voor ons te kunnen werken als chat operator.

Welke talen zijn er nodig voor deze baan?

Voor Nederlandse sollicitanten is Nederlands en Engels verplicht. Frans wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde. Voor Belgische sollicitanten is Nederlands en Frans verplicht. Voor Duitse sollicitanten is Duits en Engels verplicht. Voor Franse sollicitanten is Frans en Engels verplicht.

Ik spreek geen Frans als Nederlander. Is dat een probleem?

Nee, voor Nederlandse sollicitanten is Nederlands en Engels verplicht.

Ik spreek geen Frans als Belg. Is dat een probleem?

Ja, voor Belgische sollicitanten is het verplicht om naast Nederlands en Engels perfect Frans in geschrift te hebben.

Moet ik student zijn om te solliciteren?

Ja, onze voorkeur gaat uit naar studenten. Het is echter ook mogelijk om te solliciteren als je geen student meer bent maar dit is alleen in uitzonderlijke gevallen. Wij zullen je persoonlijke situatie beoordelen en laten weten of wij je wel/niet uitnodigen voor het sollicitatiegesprek.

Hoe ziet de training eruit?

Tijdens de training leren wij je de kneepjes van het vak als chat operator. Je doet tijdens deze training de kennis van onze opdrachtgevers op omdat je zonder deze kennis niet kan chatten. Tijdens de training leer je hoe je het beste om kan gaan met de vragen van de bezoeker en leer je om potentiele klanten te herkennen om leads te genereren. De training duurt normaal gesproken 18 tot 20 uur.

Wordt de training online gedaan of via skype?

De traingingen kunnen vanuit huis via Skype gevolgd worden. Wel vinden wij het leuk als je 1 a 2 trainingen op kantoor komt volgen, dit zal altijd in overleg gaan en is afhankelijk van de reistijd.

Wordt de training betaald?

Ja, de training wordt uitbetaald.

                               
                                   

Veelgestelde vragen

Wat is het loon?

Het basisloon is vanaf 10 euro per uur. Op basis van je prestaties of je bonus kan dit tot wel 30 a 40% hoger worden.

Krijg ik per bericht of per chat betaald?

Je krijgt niet betaald per bericht of per chat dat je voert maar op basis van een uurloon.

Wat voor contract krijg ik?

Je krijgt bij ons als chat operator een 0-uren contract.

Hoe ziet de bonus eruit?

De bonus is afhankelijk van je eigen prestaties tijdens het chatten en kan per maand veranderen. Zo wordt er bij de bonus onder andere gekeken naar het aantal werkuren, het aantal chats dat je hebt gedaan, je totale score, het % leads, je pick-up time en nog enkele andere KPI's.

Wat zijn de werkuren?

Het is mogelijk om 7 dagen in de week van 8:00 t/m 23:00 je shifts te draaien.

Hoe gaat het inplannen van de uren/shifts?

Je kunt per week je beschikbaarheid aangeven. Aan de hand van jouw beschikbaarheid zullen wij je dan inroosteren. Het is ook altijd mogelijk om een dienst over te nemen of te ruilen met je collega's mocht je opeens wel/niet kunnen.

Wat is het minimaal en maximaal aantal uur dat ik kan werken?

Het minimaal aantal uur dat wij vragen is ongeveer 12 uur per week. Maximaal 35 uur.

Ik zit in mijn tentamenperiode en kom niet aan de 12 uur per week is dit een probleem?

Nee, tijdens de tentamenperiode is het geen probleem als je de 12 uur per week niet haalt. Dit criteria hanteren wij meer voor de normale periodes zonder tentamens aangezien wij weten dat de beschikbaarheid tijdens de tentamenperiode minder is dan gebruikelijk.

Hoelang duren de shifts?

Een shift duurt 3 a 3,5 uur.

Kan ik meerdere shifts per dag volgen?

Ja, het is mogelijk om twee shifts op een dag te werken zolang er maar een pauze tussen de shifts zit.

Chat ik voor 1 specifiek account of voor meerdere accounts?

Je zult een training krijgen voor bepaalde accounts van onze opdrachtgevers. Je zult dus chatten voor onze accounts waar jij jouw training voor hebt afgerond.

Voor wat voor klanten zal ik chatten?

Je zult chatten voor onze accounts waar je je training voor hebt afgerond. Onze opdrachtgevers zijn actief zijn in verschillende sectoren.

Zal ik erotisch getinte chats voeren?

Nee, onze chat wordt ingezet voor zakelijk georiënteerde bedrijven om leads te genereren voor onze opdrachtgevers.

                               

Meer informatie over Bconnect Live Chat

Wij brengen onze opdrachtgevers op een snelle en simpele manier in contact met hun meest interessante websitebezoekers zodat het verkoopproces sneller, efficiënter en effectiever kan verlopen. Ons Customer Succes Team helpt sinds 2010 elke opdrachtgever meer te verkopen. Van kleine tot grote organisaties en van structurele ondersteuning tot project- en adviesmatig.

Managed Live Chat

Onze dienstverlening in een notendop. Heb je vragen hierover? Start dan eens een chat met een van je toekomstige collega's!

Wij gebruiken cookies!