Chat Operator Worden? Kijk hier of je in aanmerking komt!
arrow_drop_up arrow_drop_down
chat operator worden

Wil je aan de slag als Chat Operator?

Goed Verdienen, Thuiswerken en Relevante Werkervaring opdoen

Wat ga je doen als Chat Operator?

Jouw functie als chat operator is het online verder helpen van websitebezoekers op de websites van onze klanten. Als live chat operator heb je het eerste contact met websitebezoekers en ben je een volwaardig lid van het verkoopteam omdat je actief bijdraagt aan het verhogen van de verkoopresultaten.


Onze chat operators zijn flexibel inzetbaar waarbij afwisselend overdag, avonduren en weekeinden zijn inbegrepen. Het grote voordeel van online werken is dat het vanuit huis kan en je dus geen reistijd meer hebt!


Naast een uitgebreide training tot chat operator, kan je rekenen op professionele ondersteuning en coaching ‘on the job’

Enkele voordelen...

Werken vanuit huis zonder reistijd!

Je leert commerciële vaardigheden die in je verdere loopbaan goed van pas gaan komen!

Een uitdagende commerciële baan met veel flexibiliteit.

Je leert veel over uiteenlopende bedrijven uit verschillende sectoren.

Wat verwachten wij van jou?

Een goede chat operator beschikt over inlevingsvermogen, is precies en is commercieel. Je communicatieve- en typevaardigheden zijn vanzelfsprekend uitstekend in het Nederlands en Engels. Frans of Duits wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde. Wij zijn op zoek naar HBO of Universitaire studenten die in hun eerste, tweede of derde jaar studiejaar zitten.


Verder dien je te beschikken over de volgende competenties:

  • Je moet snel en accuraat kunnen typen. Doe de typetest HIER;
  • Om in aanmerking te komen als chat operator dienen je resultaten beter te zijn dan: APM > 250, WPM > 50, > 95% foutloze aanslagen;
  • Je kan gelijktijdig meerdere chat gesprekken voeren;
  • Je volgt een opleiding op minimaal HBO-niveau en hebt het liefst al enige ervaring in een commerciële functie;
  • Voor Nederlanders: Je bent meertalig: Nederlands en Engels is vereist, kennis van Frans en/of Duits wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde;
  • Voor Belgen: Je bent meertalig: Nederlands en Frans is vereist, kennis van Engels en/of Duits wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde.
  • Voor Duitsers: Je bent meertalig: Duits en Engels is vereist, kennis van Nederlands en/of Frans wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde
  • Je bent een minimum van 12 werkuren per week beschikbaar;

Wat hebben wij jou te bieden?

Basis salaris van €10,- per uur met een interessante bonus.

Een uitdagende commerciële baan met veel flexibiliteit.

Een uitgebreide training en ondersteuning "on the job".

Hoe word jij onze nieuwe collega?

Wanneer je voldoet aan de functie-vereisten dan horen wij graag van jou!


Doe de typetest HIER, upload je CV, motivatiebrief en screenshot van de typetest en vul het contact formulier rechts in.


Wij laten zo snel mogeljik weten of we jou uitnodigen voor de eerste ronde

Solliciteer hier!

Sollicitatie Chat Operators

                                   

Veelgestelde vragen

Hoe ziet het sollicitatieproces eruit?

Ons sollicitatieproces bestaat uit drie rondes. De eerste ronde is het chatgesprek via onze live chat. De tweede ronde is een persoonlijk gesprek via Skype met onze projectmanager. Tijdens dit gesprek zullen jullie kennismaken en dieper ingaan op de functie en jouw motivatie. De derde en laatste ronde bestaat uit een chatcase. In de chatcase zal je een aantal oefenchats voeren, om zo te kijken hoe je het tijdens het chatten er vanaf brengt. Als je de drie rondes heb volbracht, volgt er een 20 uur durende training om je te leren chatten en klantkennis op te doen.

Ik heb deze week het 1ste gesprek via de live chat. Hoe kan ik mij het beste voorbereiden?

Tijdens het eerste gesprek gaan wij in op jouw motivatie, je kennis van onze organisatie en je kennis van onze producten en diensten. Wij raden je aan om onze website voor het gesprek goed voor te bereiden.

Ik heb het contact formulier ingevuld. Wanneer krijg ik iets te horen?

Wij proberen om binnen 24 uur (op werkdagen) antwoord te geven inzake je sollicitatie. Binnenkomende sollicitaties op vrijdagmiddag, zaterdag of zondag worden maandag behandeld.

Kan ik solliciteren als ik niet in Nederland woon?

Ja, dit is mogelijk. Wij hebben momenteel ook chat operators in dienst die niet in Nederland woonachtig zijn. Afhankelijk van je situatie zullen wij kijken naar de mogelijkheden inzake jouw specifieke situatie en je sollicitatie zo snel mogelijk beoordelen na het invullen van het contactformulier.

Ik heb een opleidingsniveau lager dan HBO kan ik alsnog solliciteren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Hoelang moet ik beschikbaar zijn om te kunnen werken als chat operator?

Wij zijn opzoek naar sollicitanten die 1,5 jaar beschikbaar zijn om voor ons te kunnen werken als chat operator.

Welke talen zijn er nodig voor deze baan?

Voor Nederlandse sollicitanten is Nederlands en Engels verplicht. Frans wordt gezien als een aanzienlijke meerwaarde. Voor Belgische sollicitanten is Nederlands en Frans verplicht. Voor Duitse sollicitanten is Duits en Engels verplicht. Voor Franse sollicitanten is Frans en Engels verplicht.

Ik spreek geen Frans als Nederlander. Is dat een probleem?

Nee, voor Nederlandse sollicitanten is Nederlands en Engels verplicht.

Ik spreek geen Frans als Belg. Is dat een probleem?

Ja, voor Belgische sollicitanten is het verplicht om naast Nederlands en Engels perfect Frans in geschrift te hebben.

Moet ik student zijn om te solliciteren?

Nee, onze voorkeur gaat uit naar studenten. Het is echter ook mogelijk om te solliciteren als je geen student meer bent. Wij zullen je persoonlijke situatie beoordelen en laten weten of wij je wel/niet uitnodigen voor het sollicitatiegesprek.

Hoe ziet de training eruit?

Tijdens de training leren wij je de kneepjes van het vak als chat operator. Je doet tijdens deze training de kennis van onze opdrachtgevers op omdat je zonder deze kennis niet kan chatten. Tijdens de training leer je hoe je het beste om kan gaan met de vragen van de bezoeker en leer je om potentiele klanten te herkennen om leads te genereren. De training duurt normaal gesproken 20 uur.

Wordt de training online gedaan of via skype?

De traingingen kunnen vanuit huis via Skype gevolgd worden. Wel vinden wij het leuk als je 1 a 2 trainingen op kantoor komt volgen, dit zal altijd in overleg gaan en is afhankelijk van de reistijd.

Wordt de training betaald?

Ja, de training wordt uitbetaald.

                               
                                   

Veelgestelde vragen

Wat is het loon?

Het basisloon is vanaf 10 euro per uur. Op basis van je prestaties of je bonus kan dit tot wel 30 a 40% hoger worden.

Krijg ik per bericht of per chat betaald?

Je krijgt niet betaald per bericht of per chat dat je voert maar op basis van een uurloon.

Wat voor contract krijg ik?

Je krijgt bij ons als chat operator een 0-uren contract.

Hoe ziet de bonus eruit?

De bonus is afhankelijk van je eigen prestaties tijdens het chatten. Zo wordt er bij de bonus onder andere gekeken naar het aantal werkuren, het aantal chats dat je hebt gedaan, je totale score, het % leads, je pick-up time en nog enkele andere KPI's.

Wat zijn de werkuren?

Het is mogelijk om 7 dagen in de week van 8:00 t/m 23:00 je shifts te draaien.

Hoe gaat het inplannen van de uren/shifts?

Je kunt per week je beschikbaarheid aangeven. Aan de hand van jouw beschikbaarheid zullen wij je dan inroosteren. Het is ook altijd mogelijk om een dienst over te nemen of te ruilen met je collega's mocht je opeens wel/niet kunnen.

Wat is het minimaal en maximaal aantal uur dat ik kan werken?

Het minimaal aantal uur dat wij vragen is ongeveer 12 uur per week. Maximaal 35 uur.

Ik zit in mijn tentamenperiode en kom niet aan de 12 uur per week is dit een probleem?

Nee, tijdens de tentamenperiode is het geen probleem als je de 12 uur per week niet haalt. Dit criteria hanteren wij meer voor de normale periodes zonder tentamens aangezien wij weten dat de beschikbaarheid tijdens de tentamenperiode minder is dan gebruikelijk.

Hoelang duren de shifts?

Een shift duurt 3 a 3,5 uur.

Kan ik meerdere shifts per dag volgen?

Ja, het is mogelijk om twee shifts op een dag te werken zolang er maar een pauze tussen de shifts zit.

Chat ik voor 1 specifiek account of voor meerdere accounts?

Je zult een training krijgen voor bepaalde accounts van onze opdrachtgevers. Je zult dus chatten voor onze accounts waar je je training voor hebt afgerond.

Voor wat voor klanten zal ik chatten?

Je zult chatten voor onze accounts waar je je training voor hebt afgerond. Onze opdrachtgevers zijn actief zijn in verschillende sectoren.

Zal ik erotisch getinte chats voeren?

Nee, onze chat wordt ingezet voor zakelijk georiënteerde bedrijven om leads te genereren voor onze opdrachtgevers.

                               

Meer informatie over Bconnect Live Chat

Wij brengen onze opdrachtgevers op een snelle en simpele manier in contact met hun meest interessante websitebezoekers zodat het verkoopproces sneller, efficiënter en effectiever kan verlopen. Ons Customer Succes Team helpt sinds 2010 elke opdrachtgever meer te verkopen. Van kleine tot grote organisaties en van structurele ondersteuning tot project- en adviesmatig.

Managed Live Chat

Onze dienstverlening in een notendop. Heb je vragen hierover? Start dan eens een chat met een van je toekomstige collega's!

Wij gebruiken cookies!