Slimme Chatbot voor bedrijven. 24/7 bereikbaar met Bconnect Live Chat.
arrow_drop_up arrow_drop_down

Chatbot inzetten voor meer leads en betere klantenservice, start nu met Bconnect Live Chat.

Wat is een chatbot?

Een Chatbot is een virtuele medewerker die kan helpen om snel en eenvoudig klanten te woord te staan. Het is een samenvoeging van het woord 'chat', wat slaat op gesprekspartner, en 'robot', wat slaat op geautomatiseerd. Bconnect heeft de mogelijkheid om verschillende typen chatbots in te zetten. Van rule-based chatbots tot AI-gestuurde chatbots waarbij onze chatbot trainers zorgen voor maximaal resultaat. Dit noemen wij Hybrid Chatbots.


De hybrid bot is een chatbot waarbij je zowel gescripte als vrije invoermogelijkheden kunt gebruiken. Het is een combinatie van de chatbot en echt mensenwerk. Indien de chatbot geen antwoord heeft op de vraag van de bezoeker of deze niet verder kan helpen wordt de bezoeker automatisch doorgeschakeld naar een beschikbare medewerker, .

Wat zijn de voordelen van een chatbot?

Altijd bereikbaar

Chatbots kunnnen 24/7 en dus ook in het weekend of ‘s nachts vragen beantwoorden en bezoeker verder helpen. 

Gepersonaliseerde content 

Met een chatbot is het mogelijk om bepaalde producten, diensten of marketingacties onder aandacht te brengen bij bezoekers

Klantenbinding

Bezoekers aan je organisatie binden en nog belangrijker behouden is voor veel organisaties het hoofddoel. Met een persoonlijke en proactieve aanpak van de chatbot kan je als organisatie de klantenbinding bevorderen. Een correcte en snelle service van de chatbot heeft invloed op de klanttevredenheid van de bezoekers en verhoogt de kans op een aankoop. Tevreden bezoekers hebben namelijk een hogere kans om over te gaan op een conversie of aankoop.

Laagdrempelig contact

Zoals al is bewezen met live chat zorgt een chatbox op de website voor meer klantcontact. Websitebezoekers zijn eerder geneigd om gebruik te maken van een chatbot of live chat dan gebruik te maken van telefonisch contact. Daarnaast zorgt een chatbot ervoor dat u niet in de wacht hoeft te staan wat bij telefonisch contact wel mogelijk is.

Snelheid

De responstijd is een belangrijk meetpunt in de klantenservice. Zoals zojuist al is aangekaart bij het vorige punt is er bij telefonisch contact de kans dat u niet gelijk in contact komt met een medewerker of de juiste medewerker. Bij email zult u ook vaak moeten wachten tot de organisatie terug reageert op uw mail. Bij een chatbot is dit niet het geval. Indien de chatbot goed getraind is kan de bot gelijk een antwoord teruggeven op de vraag van websitebezoekers zonder dat ze lang hoeven te wachten.    

Klanttevredenheid

Een correcte en snelle service van de chatbot heeft invloed op de klanttevredenheid van de bezoekers en verhoogt de kans op een aankoop.

Chatbots van Bconnect

Bconnect Live Chat heeft veel ervaring in het inzetten van chatbots. Volgens ons is de combinatie van een chatbot met een ervaren chatbot trainer de  volgende stap naar een perfect klantrespons en -helpsysteem. De prestaties van je chatbot zijn uiteindelijk volledig afhankelijk van de input en kwaliteitscontrole die je uitvoert. Naarmate de input toeneemt en kwalitatief verbeterd zal de chatbot in staat zijn om steeds betere gesprekken geautomatiseerd uit te voeren. Deze combinatie van mens en chatbots  is voor bedrijven en organisaties buitengewoon rendabel. Uiteindelijk willen wij natuurlijk maar één ding: jouw bezoekers helpen met het zoeken, vinden, kiezen en beslissen op het moment dat ze hulp nodig hebben zodat jij maximaal resultaat uit je website haalt.

Wil je meer weten over onze oplossingen? Wij bellen je graag terug.

Ben je benieuwd wat onze chatbot voor jouw organisatie kan betekenen?

Wij gebruiken cookies!