Chatbot service, betere service en meer leads met chatbots uitbesteden
arrow_drop_up arrow_drop_down

Chatbot service - marketing en sales naar een hoger niveau met chatbots

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een virtuele medewerker die kan helpen om snel en eenvoudig klanten te woord te staan. Het is een samenvoeging van het woord 'chat', wat slaat op gesprekspartner, en 'robot', wat slaat op geautomatiseerd. Bconnect heeft de mogelijkheid om verschillende typen chatbots in te zetten. Van rule-based chatbots tot AI-gestuurde chatbots waarbij ons team van chatbot trainers zorgen voor maximaal resultaat. Dit noemen wij Hybrid Chatbots.


De hybrid bot is een chatbot waarbij je zowel gescripte als vrije invoermogelijkheden kunt gebruiken. Het is een combinatie van de chatbot en echt mensenwerk. Het kan zijn dat de chatbot geen antwoord heeft op de vraag van de bezoeker of deze niet verder kan helpen. In dat geval wordt de bezoeker automatisch doorgeschakeld naar een beschikbare medewerker van uw organisatie. Indien uw eigen medewerker niet beschikbaar is zal de chat operator van Bconnect de bezoeker verder helpen met zijn vraag.

Wat zijn de voordelen van een chatbot?

Altijd bereikbaar

Chatbots kunnnen 24/7 en dus ook in het weekend of ‘s nachts vragen beantwoorden en bezoeker verder helpen. 

Gepersonaliseerde content 

Met een chatbot is het mogelijk om bepaalde producten, diensten of marketingacties onder aandacht te brengen bij bezoekers. Op een data-gedreven manier de juiste content op het juiste moment bij de juiste doelgroep. Chatbots spelen niet voor niets anno 2019 een steeds grotere rol in de customer journey en online marketing.

Klantenbinding

Bezoekers aan uw organisatie binden en nog belangrijker behouden is voor veel organisaties het hoofddoel. Met een persoonlijke en proactieve aanpak van de chatbot kunt u als bedrijf de klantenbinding bevorderen. Een correcte en snelle service van de chatbot heeft invloed op de klanttevredenheid van de bezoekers. Dit verhoogt op zijn beurt de kans om van bezoekers nieuwe klanten te maken. Tevreden bezoekers hebben namelijk een hogere kans om over te gaan op een conversie of aankoop.

Laagdrempelig contact

Zoals al is bewezen zorgt een chatbox op de website voor meer klantcontact. Websitebezoekers zijn eerder geneigd om gebruik te maken van een chatbot of live chat dan gebruik te maken van telefonisch contact. Daarnaast zorgt een chatbot ervoor dat u niet in de wacht hoeft te staan zoals vaak bij telefonisch contact. Chatbots worden vanwege hun laagdrempeligheid ook vaak ingezet binnen de recruitment, om mensen online te helpen bij het vinden van geschikte vacatures.

Supersnel informatie voorzien

De responstijd is een belangrijk meetpunt in de klantenservice. Bij telefonisch contact bestaat immers de kans dat u niet gelijk in contact komt met een medewerker of de juiste medewerker. Bij e-mail zult u ook vaak moeten wachten tot het bedrijf terug reageert op uw mail. Bij een chatbot is dit niet het geval. Indien de chatbot goed getraind is kan de bot gelijk een antwoord teruggeven op de vraag van websitebezoekers. Zo voorkomt u dat bezoekers lang hoeven te wachten. Of het nu gaat om productinformatie, vacatures, events: de chatbot van Bconnect staat altijd gelijk voor u klaar!

Klanttevredenheid

Een correcte en snelle service van de chatbot heeft invloed op de klanttevredenheid van de bezoekers. Dit verhoogt de kans op een aankoop. Bezoekers kunnen vanuit Google of social media kanalen zoals bijvoorbeeld Facebook met specifieke vragen op uw website terecht komen. Dan wilt u ze hoe dan ook gelijk zo goed mogelijk kunnen bedienen, van waar dan ook. Op uw Facebook pagina heeft u Messenger. Met de chatbot service van Bconnect kunt u uw klanten met relevante antwoorden blijven bedienen op uw website! Dat is pas goede klantenservice!

Wat kost een chatbot?

Omdat elke organisatie anders is gaan we graag met u om tafel om uw wensen in kaart te brengen. Op basis van uw wensen, behoeftes en doelstellingen maken wij een prijsvoorstel op maat. Via onze website kunt u ook een offerte aanvragen. Chatbots dragen bij aan hogere conversie, snelle reactietijd en verbeterde service. Zo verdienen chatbots zichzelf gemakkelijk weer terug.

Chatbots van Bconnect

Bconnect Live Chat heeft veel ervaring in het inzetten van chatbots. Volgens ons is de combinatie van een chatbot met een ervaren chatbot trainer de volgende stap naar een perfect klantrespons en -helpsysteem. De prestaties van uw chatbot zijn uiteindelijk volledig afhankelijk van de input en kwaliteitscontrole die u uitvoert. Naarmate de input toeneemt en kwalitatief verbetert zal de chatbot in staat zijn om steeds betere gesprekken geautomatiseerd uit te voeren.

Betere service met onze chatbot experts

Deze combinatie van mens en chatbots is voor bedrijven en organisaties buitengewoon rendabel. Uiteindelijk willen wij natuurlijk maar één ding: uw bezoekers helpen met het zoeken, vinden, kiezen en beslissen op het moment dat ze hulp nodig hebben. Met onze virtuele medewerkers behaalt u en uw team maximaal resultaat uit uw website.

Veilig en vertrouwd chatbots inzetten

Hoe en van waar wij deze input verzamelen met onze chatbots gebeurt allemaal op veilige en correcte wijze. De bescherming van de privacy van u en uw websitebezoekers vinden wij zeer belangrijk. De software, tools en systemen die wij gebruiken, zijn beveiligd volgens de eisen van de huidige wet- en regelgeving.


Heeft u nog meer vragen over onze oplossingen? Wij bellen u graag terug. Voor meer informatie kunt u ook een kijkje nemen op ons blog.

De customer journey optimaliseren door te werken met

chatbots

Een customer journey is een overzicht van alle stappen die een klant doorloopt. Van de bewustwording over een bedrijf tot het worden van een loyale klant. Een stap kan daarbij zijn het tegenkomen van uw social media advertentie op Facebook of uw bedrijf tegenkomen op zakelijke events. Maar ook het bekijken van uw website, het downloaden van uw gratis ebook of het lezen van uw blog.


Het contact via een chatbot is daarbij niet zomaar één van de stappen uit een customer journey. Het is een stap die voor velen de eerste indruk op de website geeft. Daarnaast geeft de bot duidelijkheid over hoe, wanneer en met welke vraag iemand vastloopt op de site.


Online chat is het moment in de customer journey waar de échte conversie plaatsvindt. Of dat nu gaat via een gesprek Facebook Messenger, Whatsapp of de chatbots van Bconnect. Niet alleen verzamelt u met chatbots waardevolle data en informatie. Chatbots fungeren ook nog eens als een zeer effectief marketing middel.

Bent u benieuwd welke voordelen onze chatbot biedt voor

uw organisatie?

Wij gebruiken cookies!