Menu

5 tips voor leadgeneratie

6 november, 2020 in Leadgeneratie | 4 min. lees tijd
tips voor leadgeneratie

5 tips voor leadgeneratie

Naast de vele effectieve methoden van leadgeneratie, zijn er ook een aantal belangrijke tips voor leadgeneratie die wij je willen meegeven.

Tip 1: Maak duidelijk wat de bezoeker moet doen op jouw website

De bezoeker komt op jouw website en wordt overspoeld met informatie. Wat moet hij doen? Wat kan hij doen? Het is van groot belang om iedere pagina van jouw website te beoordelen op helderheid voor een bezoeker. Dat houdt in dat alle informatie die er staat compleet en bondig dient te zijn, maar ook dat de bezoeker precies weet wat de volgende stap moet zijn. Een volgende stap zou kunnen zijn om een formulier in te vullen, maar ook om bijvoorbeeld meer informatie op te zoeken. Wees daar duidelijk in! Dit kunt u doen door hyperlinks te gebruiken of door de bezoeker maar weinig opties te geven. Een menu met tientallen opties is in veel gevallen overbodig.

Tip 2: Experimenteer met e-mail

Een van de volgende tips voor leadgeneratie is het inzetten van E-mail. E-mail is een bijzonder effectief middel om leads te genereren, nog steeds. Dat weten alleen vele andere marketeers ook. Daarom is het van belang om je meer dan ooit te onderscheiden van de concurrent. Een handige methode daarvoor is om te experimenteren met het format van jouw mailing, maar ook naar wie de mailing ontvangt. Je bekijkt achteraf de statistieken en bepaalt welke versie beter heeft gepresteerd.

Let wel op: wanneer je wilt experimenteren, moet je ervoor zorgen dat je per mailing slechts één onderdeel verandert en ook huidige versie behoudt. Zo controleer jij jouw eigen experiment en maak je geen verkeerde beslissingen.

Tip 3: Relevantie voor die specifieke prospect

Door het gebruik van landingpagina’s komen bezoekers altijd op de juiste pagina terecht. Op deze manier zal de content op een pagina relevant zijn voor hem of haar en is de kans op een lead vele malen groter dan wanneer dit niet het geval is. Voor iedere doelgroep kun je dus een landingspagina creëren om zo voor iedereen specifieke en relevante content hebben.

Een relevante landingspagina is daarnaast een belangrijke factor welke Google gebruikt om de ranking in de zoekmachine te bepalen. Het algoritme van Google vind relevante informatie op de pagina namelijk zeer belangrijk. Wanneer de informatie op de landingspagina namelijk niet relevant is aan de zoekwoorden van de bezoeker dan zal Google dit herkennen wat gevolgen heeft voor jouw positie in de zoekmachine. De bezoeker zal daarnaast niet de informatie vinden waar hij/zij op zoek naar was en zal dus de website verlaten zonder te converteren. Een gemiste kans. Een aanzienlijke verhoging op leadgeneratie is dus alleen mogelijk met relevante content voor iedere doelgroep.

Tip 4: Call-to-action leadgeneratie

Nadat je een pagina hebt gemaakt met relevante content wil je natuurlijk dat jouw websitebezoekers ook converteren. Met een call-to-action knop is dit mogelijk. Een call-to-action knop is een knop op jouw website die de bezoeker moet activeren om bepaald gedrag te vertonen. Het is bijvoorbeeld een grote knop waarop staat: “Vraag een offerte aan”. Door gebruik te maken van deze knop weet de bezoeker precies wat van hem of haar wordt verwacht. De knop kun je op laten vallen door kleuren te gebruiken die afwijken van de huisstijl van jouw website.

Tip 5: Gebruik live chat

Door het gebruik van live chat kun je direct de bezoekers sturen en ondersteunen op jouw eigen website. Wanneer je ziet dat een bezoeker op een landingspagina aanwezig is voor bijvoorbeeld enkele minuten, kun je er vanuit gaan dat de bezoeker geïnteresseerd is, maar waarschijnlijk nog over de drempel getrokken moet worden. Door daar proactief op in te spelen kun je deze anonieme bezoeker ontwikkelen naar een gekwalificeerde lead.

Dat live chat uiterst geschikt is voor leadgeneratie is bij Bconnect en onze opdrachtgevers al bekend. Met leadpercentages variërend tussen de 20% – 50% worden er maand in maand uit vele conversational leads gegenereerd via live chat op de website van onze opdrachtgevers.

tips voor leadgeneratie

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.