Menu

Live Chat Operator

Digitale leadgeneratie en dienstverlening zijn niet meer weg te denken tegenwoordig, maar wat doet een live chat operator eigenlijk?

Wat doet een live chat operator?

Een live chat operator is het eerste aanspreekpunt van een organisatie. Deze beheert eigenlijk de live chat op de website van de organisatie. Dit kan een operator zijn,  maar het kunnen er ook meerdere zijn. Via de chat is de operator de eerste die de bezoeker te woord staat, opvangt, de juiste hulp biedt en vervolgens kijkt of er leadpotentie aanwezig is. Als dat het geval is, zal de operator natuurlijk zijn best doen om een lead te genereren voor de organisatie. 

Naar de vacature
Wat doet een live chat operator?

De eigenschappen van een goede operator

Om het werk goed uit te kunnen voeren, moet een chat operator over bepaalde specifieke vaardigheden beschikken. Het draait immers allemaal om het bieden van de ultieme klantbeleving. Om die klantbeleving te bieden is het essentieel dat een operator snel en accuraat kan typen, fouten kunnen we ons niet veroorloven. Bovendien moet een chat agent in staat zijn om te multitasken, want er kunnen best eens meerdere gesprekken tegelijk binnenkomen. Deze eigenschappen tezamen met uitstekende communicatieve vaardigheden zijn de basis. Een goed uitgewerkt trainingsprogramma en continue optimalisatie doen de rest.

De eigenschappen van een live chat operator

Wat levert een operator op?

Een besparing! Door live chat uit te besteden aan getrainde operators besparen organisaties jaarlijks veel geld dat normaal gesproken naar personeelskosten gaat. Door live chat uit te besteden bespaar je die kosten en krijg je ook nog eens chats die effectiever en professioneler gevoerd zijn.

Bekijk de mogelijkheden!
Wat levert een live chat operator op?