Menu

Live Chat Outsourcing

Als bedrijf zijn er genoeg redenen voor live chat outsourcing. Ook zijn er ook verschillende manieren om de live chat in te vullen. Wil je een bemande chat of ga je toch liever voor automatisering in de vorm van chatbots? Wilt je zelf gaan zelf chatten of kies je toch voor outsourcing?

Wat is live chat outsourcing?

Wanneer je als organisatie hebt gekozen voor chat, dan ben je er nog niet. Want wie gaat het doen? Je personeel is al druk genoeg en bovendien zet je die liever op andere plekken in. Het is vaak een reden om niet aan chat te beginnen, maar dat is onterecht. Live chat outsourcing biedt hier namelijk uitkomst! Bij het outsourcen van live chat wordt de chat bemand door getrainde, externe operators die feitelijk dienen als spreekbuis voor jouw organisatie. De communicatie wordt opgesteld in lijn met de wensen van de organisatie en de leads voldoen aan de leadcriteria die worden meegegeven. Wel de lusten van chat, maar niet de lasten.

Wat is live chat outsourcing?

Hoe gaat live chat outsourcing in zijn werk?

Wel de lusten, niet de lasten. Dat klinkt ideaal, maar hoe werkt dat precies? Wanneer je kiest voor het outsourcen van chat, wordt dat zorgvuldig opgezet. Dit betekent dat de website of het platform waar de chat gebruikt zal worden uitvoerig wordt bestudeerd en dat er daarnaast een intake plaatsvindt om essentiële informatie te vergaren. Bovendien moeten de criteria die aan een lead worden verbonden natuurlijk ook worden besproken. Wanneer alles volledig in kaart is gebracht en geborgen is, beschikken de getrainde operators over de informatie die nodig is om de chat te bemannen. Dan begint het echte outsourcen!

Hoe gaat live chat outsourcing in zijn werk?

Wat zijn de voordelen van live chat outsourcing?

De voordelen laten zich al raden, maar we nemen je graag nog even mee langs deze voordelen. Het belangrijkste voordeel is natuurlijk dat jouw medewerkers hun handen vrij hebben, waardoor ze gewoon op andere plekken inzetbaar zijn. Dit terwijl de leadgeneratie en het verlenen van service via de chat gewoon doorloopt. Dat betekent ook direct een kostenbesparing. Het inzetten van getrainde operators zal omgerekend namelijk goedkoper zijn dan het inzetten van je eigen kostbare personeel op de chat. Tot slot ben je verzekerd van kwaliteit en beschikbaarheid, waardoor je het met een gerust hart uit handen kunt geven.

Kies voor live chat outsourcing!
Wat zijn de voordelen van live chat outsourcing?