Menu

Voordelen Live Chat Outsourcing

6 november, 2020 in Live Chat Outsourcing | 2 min. lees tijd
Voordelen Live Chat Outsourcing

Voordelen Live Chat Outsourcing

Als je overweegt om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen mag live chat op uw website anno 2020 niet meer ontbreken. Als u besluit om live chat ook daadwerkelijk in te zetten dan komt u uiteindelijk voor de keuze te staan om de live chat uit te besteden of om de chat zelf te bemannen.

Indien je al gekozen hebt om de chat zelf te bemannen en/of al gebruik maakt van live chat maar nog niet de gewenste resultaten behaald die je voor ogen had, is het wellicht een geschikte optie om gebruik te maken van live chat outsourcing. Er zitten namelijk meerdere voordelen aan live chat outsourcing wat het voor organisaties zeer interessant maakt om voor live chat outsourcing te kiezen in plaats van zelf de chat te bemannen.

De voordelen van Live Chat Outsourcing

Op je website is het van belang dat klanten contact opnemen met jouw organisatie. Dit moet voor klanten zo gemakkelijk mogelijk zijn en het liefst moeten er meerdere mogelijkheden zijn hoe bezoekers contact met je op kunnen nemen. Live chat is uitermate geschikt om snel en gemakkelijk in contact te komen met je websitebezoekers. Websitebezoekers zijn door de laagdrempeligheid van live chat eerder geneigd om contact op te nemen dan bij bellen of mailen. De laagdrempeligheid is een voordeel van live chat. Het maakt dus niet uit of je de chat zelf bemand of outsourced. De volgende voordelen zijn specifiek voor live chat outsourcing:

Bereikbaarheid / ruimere openingstijden

Zoals algemeen bekend is zorgt Live Chat Outsourcing voor een verruiming van de gebruikelijke openingstijden. Met live chat ben je van 08:00 t/m 23:00 bereikbaar voor je websitebezoekers. Niet alleen op doordeweekse dagen zorgt dit voor een betere bereikbaarheid maar ook in het weekend en op feestdagen betekent dit meer contact met je bezoekers en dus een grotere kans op nieuwe leads en verkoopkansen.

Geen personeel extra aannemen en opleiden

Je hebt in jouw organisatie natuurlijk het liefst personeel dat zich gespecialiseerd heeft in 1 specifiek vakgebied. Je laat je boekhouding natuurlijk doen door een gespecialiseerde boekhouder of een medewerker van de financiële afdeling. De boekhouding laat je niet doen door de marketeer en de marketingcampagnes worden natuurlijk ingesteld door een gespecialiseerde marketeer en niet door de receptionist. De reden is simpel. De marketeer beschikt niet over de benodigde kennis om de boekhouding te kunnen doen en de receptionist is niet in staat om marketingcampagnes in te stellen. Je hebt dus voor elk vakgebied een gespecialiseerde medewerker nodig. Waarom zou je voor de live chat klantenservice dan geen gespecialiseerde live chat operator inzetten?

Een voordeel van live chat outsourcing is dat je geen extra personeel voor de live chat hoeft aan te nemen of je huidige personeel moet trainen. Bij het uitbesteden van live chat maak je gebruik van externe getrainde chat operators. Deze chat operators zijn goed in hun vakgebied Live Chat! Live chatten is namelijk niet voor iedereen weggelegd en is een vak waar medewerkers over de benodigde chat vaardigheden moeten beschikken. Jouw eigen medewerkers hoeven op deze manier niet getraind te worden in de benodigde chat- en communicatievaardigheden en kunnen zich blijven focussen op het vakgebied waar ze gespecialiseerd in zijn.

Snelheid

Zowel de snelheid van het opstartproces van live chat als de snelheid van het oppakken van de binnenkomende chats is bij een gespecialiseerde live chat organisatie vele malen sneller dan bij doe-het-zelf bedrijven. Gespecialiseerde live chat bedrijven beschikken over de nodige ervaring en weten exact op welke punten ze moeten letten tijdens het instellen van de live chat. Het opstarten gaat dus vele malen sneller waardoor je sneller online kunt met de live chat. Daarnaast worden chat operators getraind om binnen 20 seconden binnenkomende chats op te pakken. Wij zien dat dit voor veel bedrijven wat zelf de chat bemannen een behoorlijke opgave blijkt om deze tijd te halen.

Leadgeneratie

Wellicht het grootste voordeel van live chat outsourcing is leadgeneratie. Via live chat inventariseert de chat operator de behoefte van de bezoeker en kijkt of er sales potentie is. De chat operator helpt de bezoeker verder, brengt de behoefte van de bezoeker in kaart en achterhaalt zijn contact gegevens. De chat wordt daarna gelijk doorgestuurd naar jouw verkoopafdeling. Jouw verkoopafdeling kan deze lead dan gemakkelijk opvolgen en weet door het chat transscript precies wat de bezoeker wil. Verkopers kunnen hierdoor een specifiek aanbod doen welke speciaal gericht is aan de lead waardoor je een grotere kans heeft op een nieuwe verkoop.

Voordelen Live Chat Outsourcing

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.