Menu

Wat is live chat outsourcing?

6 november, 2020 in Live Chat Outsourcing | 4 min. lees tijd
Wat is live chat outsourcing

Wat is live chat outsourcing?

Als bedrijf zijn er genoeg redenen voor live chat outsourcing. Ook zijn er ook verschillende manieren om de live chat in te vullen. Wil je een bemande chat of toch meer automatisering gebruiken in de vorm van chatbots? Wil je zelf gaan zelf chatten of kies je er toch voor live chat outsourcing?

Live chat outsourcing is een oplossing voor jouw bedrijf als jouw medewerkers geen tijd meer over hebben om de live chat op te pakken of niet de benodigde kennis hebben om te chatten. Niet iedereen is namelijk in staat om aan de slag te kunnen als chat operator. Hier zijn enkele vaardigheden voor nodig zoals commercieel inzicht, snel kunnen typen, multitasken en communicatieve vaardigheden. Het kan ook zijn dat je wel de bemanning heeft tijdens kantooruren maar vooral moeite heeft met het oppakken van de live chat buiten de gebruikelijke  kantooruren? Al met al zijn er genoeg redenen voor live chat outsourcing.

Eerste aanspreekpunt

Live chat is op jouw website het eerste aanspreekpunt voor veel bezoekers. Een goede eerste indruk achter laten bij jouw bezoekers is noodzakelijk om zo goed mogelijk uit de verf te komen. Het te niet oppakken van de live chat of te langzaam oppakken van de chats kan ervoor zorgen dat je bezoekers en potentiële klanten verliest.

Bezoekers verwachten dat ze via de live chat een snel antwoord krijgen op hun vraag. Er staat niet voor niets “live”. Als bezoekers minuten tot uren moeten wachten op een antwoord dan haken ze af en krijgen ze het gevoel dat ze beter telefonisch contact op konden nemen.

Het grote voordeel van live chat: de snelheid en laagdrempeligheid valt dan compleet weg. Dit zorgt voor een slechte eerste indruk van jouw organisatie.

Waarom live chat outsourcing?

Wil je een medewerker opofferen om jouw live chat te verzorgen? Jouw medewerker heeft het druk of is niet beschikbaar buiten reguliere openingsuren. Het is daarom aan te raden om te doen aan live chat outsourcing en de live chat uit te besteden aan ervaren en professionele chat operators. Een chat operator weten precies hoe een chat verloopt en wat voor invloed gedrag en fouten maken heeft op het verloop van de chat.

De chat operator is tevens getraind in chatten. Het is zijn vak en beroep. Aan de hand van een opgebouwd dossier kan de chat operator ook de inhoudelijke vragen over jouw bedrijf en diensten goed beantwoorden. De chat operator zal de chat binnen 20 seconden oppakken en jouw websitebezoekers verder helpen met de gestelde vragen. Snelheid is namelijk een belangrijke factor in online klantenservice en zal bijdragen aan een goede eerste indruk bij de websitebezoeker.

Hybrid of Managed live chat

Kies je voor live chat uitbesteden met menselijke chat operators? Dan heb je twee keuzes: Hybrid Live Chat of Managed Live Chat. Waar Hybrid Live Chat een samenvoeging is van dat je zelf gaat chatten en ondersteund wordt door een chat operator van Bconnect, neemt een chat operator bij Managed Live Chat de volledige live chat van je over.

Wat is live chat outsourcing

Wil je meer weten over Live chat?

Vraag een demo aan

Benieuwd wat Bconnect voor jou kan betekenen? Daar kom je maar op één manier achter, proberen! Vraag nu een gratis demo aan en ontdek de eindeloze mogelijkheden die Bconnect kan bieden voor jouw onderneming.