Page content

article content

Hoe maak je gebruik van de kracht van chatbots zonder een half miljoen bezoekers per maand?

Misschien denk je dat het niets uitmaakt hoeveel bezoekers per maand je hebt voor de integratie van een chatbot op je website. In theorie heb je daar volkomen gelijk in, maar in de praktijk zal je merken dat een website met een laag bezoekersaantal flink wat obstakels oplevert voor chatbots.

Ja, chatbots zijn hot. En begrijpelijk dat jij er ook één op je website wil, ondanks de relatief lage bezoekersaantallen per maand. Gelukkig kan dat, op een efficiënte manier zelfs. In dit artikel leggen we uit hoe je dat doet.

Zorg snel voor een slimme chatbot

Hier begint de ellende al. Een chatbot leert namelijk via de interacties die hij uitvoert.Weinig interacties, betekent meteen een traag leerproces. En een traag leerproces is niet bevorderlijk voor de uiteindelijke kwaliteit van de chatbot. Voor de volledigheid: de kwaliteit van de chatbot wordt medebepaald door de kwaliteit van het algoritme.

Veel bedrijven willen ineens een chatbot, maar staan niet stil bij wat hiervoor nodig is. Want als het aantal interacties voor een belangrijk deel de leersnelheid en kwaliteit van een chatbot bepaalt, dan is dat wel mooi voor organisaties met enorme bezoekersaantallen, maar hoe zit het dan als je die luxe niet hebt?

Daarnaast bepaalt ook de inhoud van de interacties hoe snel er geleerd wordt. Zijn er veel identieke situaties dan zal het leerproces van de bot sneller zijn dan wanneer er veel diverse situaties zijn.

Ook bij lage bezoekersaantallen?

Hoe geschikt zijn chatbots voor bedrijven met kleinere volumes van 5.000 tot 100.000 bezoekers per maand? Als je geen actie onderneemt gaat het leerproces zo traag dat de gesprekken die je chatbot voert van een lage kwaliteit zijn. Niet bepaald een stimulans voor het opvoeren van je bezoekersaantallen – integendeel zelfs. De oplossing? Een combinatie van mens en machine…

Ervaren chat operators als kwaliteits-boost voor je chatbot

Door ervaren chat operatoren in te schakelen als chatbot trainer zorg je voor een versneld leerproces van je chatbot. De chat operators van Bconnect voegen kennis en ervaring toe en maken je chatbot op die manier intelligenter.

Zelf zeggen we niet zonder enige trots dat we de chatbots van onze klanten trainen.

Het zorgt al met al voor kwalitatievere antwoorden én blijere websitebezoekers. Bovendien win je door mens en machine te combineren twee keer: je versnelt niet alleen het leerproces van je chatbot, je kan ook meteen converteren naar een lead. Want chatbots zijn op dit moment erg goed in het beantwoorden van vragen. Maar conversie verhogen werkt nog altijd het beste via ervaren chat operators. De skill om een vraag omin een behoeftebepaling van de bezoeker om te buigen hebben de hedendaagse bots nog niet. Hier maakt de ervaren chat operator het grote verschil.

Service versus sales – chatbot versus chat operator

Zoals gezegd: een chatbot is ontzettend waardevol voor het beantwoorden van vragen op je website. Je website bezoekers moeten niet langer zelf op zoek naar je FAQ-pagina, de chatbot neemt dat vlotjes voor zijn rekening. Maar als je vanuit service naar sales wil werken, schiet zo’n chatbot voorlopig nog even tekort. Dan is het handig om de ervaring van menselijke operators hierop toe te passen. En dat is precies waar Bconnect mee bezig is: met het verbeteren van de kwaliteit en snelheid van de antwoorden van chatbots.

Want ja, we zijn er wel degelijk van overtuigd dat in de relatief nabije toekomst chatbots ook in staat zullen zijn om voor meer conversie te zorgen, ook op websites met een laag volume.

Het enige dat in onze optiek moet gebeuren is dat de bots op pad moeten worden geholpen. Mensen, ervaren chat operators, kunnen de juiste input verschaffen waardoor de chatbot sneller kan leren.

Bconnect is gespecialiseerd in het verhogen van de conversie van je website via live chat. Onze gecombineerde passie voor digitale evoluties, converterende websites en een uitstekende service zorgt ervoor dat we permanent op zoek zijn naar nog efficiëntere methodes om élke ondernemer het maximum uit zijn website te laten halen, met live chat, chat bots en alle technieken die we ter beschikking hebben.

Meer weten? Let’s chat!

Comment Section

0 reacties op “Hoe maak je gebruik van de kracht van chatbots zonder een half miljoen bezoekers per maand?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.