Page content

Hoe verhoog ik klanttevredenheid met live chat business intelligence?

Er is niet een direct verband tussen business intelligence en klanttevredenheid, maar wel een indirect verband. Met business intelligence kan je de kwaliteit van de website en de live chat verbeteren. Daardoor kunnen klanten sneller navigeren op de website, vinden zij sneller informatie en zijn ze sneller geholpen. Mochten ze er dan nog niet uitkomen of graag meer informatie willen of een offerte willen aanvragen, dan komen zij terecht bij de live chat.

Business Intelligence klanttevredenheid

Professioneel gesprek

In de live chat zit de chat operator die voor iedere dienst feedback heeft ontvangen en op de hoogte is van de kwalitatieve data die uit eerdere chats ontvangen is. De chat operator is uiteraard op de hoogte van al jouw acties en aanbiedingen en kan op deze manier een zeer professioneel gesprek voeren. De klant voelt zich begrepen en begrijpt dat de chat operator goed op de hoogte is van de antwoorden op de vragen van de bezoeker.

Combinatie van business intelligence

Deze combinatie van een betere navigatie op de website en een professionelere chat zorgt ervoor dat de bezoeker meer dan tevreden is. Het zorgt voor een hogere klanttevredenheid met business intelligence. Het doel voor een bezoeker om een website te bezoeken is om informatie te vinden om zijn of haar vragen te beantwoorden. Op deze manier gaat dat snel, overzichtelijk en voorkomt het stress. Een tevreden bezoeker heeft een grotere kans op conversie.