Page content

Wat zijn de taken van een live chat operator?

Je bent als live chat operator het aanspreekpunt op de website van onze opdrachtgever. Voor veel websitebezoekers zal jij de eerste persoon zijn waarmee bezoekers contact zullen leggen. Je bent dus deel verantwoordelijk voor de klantenservice van onze opdrachtgevers.Daarnaast zal je ook actief bijdragen aan de verkoop van onze opdrachtgevers.

Een belangrijke taak bij de baan van live chat operator is om de websitebezoeker verder te helpen, de behoeften te achterhalen, sales potentie te herkennen en proberen om de websitebezoeker in contact te brengen met de verkoopafdeling van onze opdrachtgevers. Het herkennen van de sales kansen is hierbij zeer belangrijk omdat je naast het leveren van service en hulp ook leads zal genereren voor onze opdrachtgevers.

De taken van een live chat operator zijn dus onder te verdelen in 2 groepen:

  1. Klantenservice
  2. Sales

Je moet daarom als live chat operator naast klantvriendelijk ook commercieel ingesteld zijn. Beide competenties worden dan ook gezien als een aanzienlijke meerwaarde en zijn van groot belang bij de baan als chat operator. Ben jij benieuwd waar een goede live chat operator nog meer aan moet voldoen? Bekijk dan onze live chat operator vacature!

Comment Section

0 reacties op “Wat zijn de taken van een live chat operator?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.