Page content

Wanneer zijn chat operators beschikbaar?

Wanneer zijn chat operators beschikbaar? Een belangrijke vraag voor veel organisaties. Bij Bconnect zijn onze chat operators beschikbaar van 8 uur ’s morgens tot 11 uur ’s avonds, 7 dagen per week. Gedurende deze tijd kunnen bezoekers een chat openen en zorgen de chat operators ervoor dat ze zo snel mogelijk de chat opnemen en de bezoeker verder helpen. Natuurlijk kan je deze online ‘openingstijden’ verlengen met eigen chat operators of door gebruik te maken van chatbots.

Chat operator & chatbot

Het is natuurlijk ook de mogelijkheid om de live chat te automatiseren. Het gebruik van een chatbot in combinatie met een chat operator kan zorgen voor het verlengen van de openingstijden waardoor u 24/7 online kunt zijn. De chat operator zal de chats samen met de chatbot voeren van 8:00 t/m 23:00. ’s Nachts zal de chatbot de chats zelf voeren zodat je ook dan online bent en bezoekers verder kan helpen. Dit is vooral handig als u internationaal actief bent en websitebezoekers uit andere tijdzones op uw website krijgt.

Een conversieverhoging van meer dan 15%

Door buiten de reguliere openingstijden ook de chat open te hebben staan kan je veel websitebezoekers ondersteunen en converteren. Onderzoek toont aan dat maar liefst 55% van de bezoekers op een website online zijn buiten de reguliere openingstijden. Dat betekent dat wanneer de chat dan offline is, je 55% van de bezoekers niet kunt ondersteunen en converteren. Dit zijn gemiste kansen. Hoe zouden jouw verkopers het vinden als ze leads ontvangen van de avond ervoor welke via de chat zijn gekomen?

Hoe snel reageren chat operators?

Een chat operator van Bconnect verwelkomt een bezoeker binnen 20 seconden. Op die manier raakt de operator geen bezoeker kwijt die anders wellicht zou converteren of in ieder geval ondersteuning nodig heeft. Deze snelheid van de chat zorgt tevens ervoor dat de klanttevredenheid wordt verhoogd.

Tijdens de chat zelf reageert een chat operator zo snel mogelijk na het oppakken van de chat. Voor sommige vragen kan de chat operator direct antwoord geven en betekent dat enkele seconden, voor andere vragen betekent dat een minuut. Kennisvragen en zogenaamde ‘opzoekvragen’ hebben nu eenmaal een heel ander karakter. Indien het iets langer kan duren voordat de bezoeker het antwoord heeft, zal de chat operator dit natuurlijk vermelden aan de bezoeker.

Comment Section

0 reacties op “Wanneer zijn chat operators beschikbaar?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.