Page content

Wat is de werkwijze van een chatoperator?

Een chat operator zal tijdens een shift meerdere chats tegelijk voeren voor verschillende opdrachtgevers. Ondanks dat elke chat een andere vraag kan hebben is er een bepaalde werkwijze waaraan de chat operator zich het beste kan houden.

Hoe gaat een chat operator te werk?

  1. De bezoeker stelt een vraag aan de chat operator of de bezoeker heeft een opmerking.
  2. De chat operator begroet de bezoeker en leest de vraag/opmerking.
  3. De chat operator gebruikt de werkwijze en kennisbank met alle beschikbare informatie van de opdrachtgever.
  4. De chat operator zoek in de werkwijze of kennisbank naar het antwoord van de vraag of gebruikt beschikbare brochures of de website.
  5. De chat operator vindt het antwoord op de vraag en verstuurd het antwoord naar de websitebezoeker.

Bij een positief antwoord op de vraag van de bezoekers is de kans vele malen groter dat de bezoeker zijn contactgegevens achterlaat. Bij een negatief antwoord zal de chat operator de bezoeker netjes verder helpen bij verdere vragen. Echter is de kans bij een negatief antwoord groot dat de bezoeker de chat zal verlaten na het verkregen antwoord en geen contactgegevens achterlaat. Het is dus uitermate belangrijk dat het dossier met beschikbare informatie correct en actueel is voor een hogere conversie.

Wat als de chat operator de vraag niet kan beantwoorden?

Als chat operator is het verboden om aannames te doen, zelf antwoorden te verzinnen of om foutieve informatie te verschaffen. Indien de chat operator de vraag niet kan beantwoorden zal de chat operator netjes vragen of een opvolging vanuit de kant van de websitebezoeker gewenst is en vraag de chat operator naar de contactgegevens van deze bezoeker. Zo kunnen onze opdrachtgevers alsnog contact opnemen met de websitebezoeker en de bezoeker verder helpen. De chat operator zal de vraag welke niet beantwoord kon worden doorsturen naar de opdrachtgever zodat bezoekers met dezelfde vraag in de toekomst via de live chat wel verder kunnen worden geholpen. Benieuwd naar de vragen welke een chat operators kan beantwoorden? Lees dan HIER ons artikel over dit onderwerp.

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is de werkwijze van een chatoperator?

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.