Wij gebruiken cookies!

Page content

Live Chat Software

Live chat software is een computerprogramma die wordt geïnstalleerd op uw website om bezoekers van uw website direct en live te woord te staan. Op deze manier kunt u bezoekers en (potentiële) klanten begeleiden in hun zoektocht naar het antwoord op de vraag die zij hebben, om deze vervolgens te converteren naar een lead of een afspraak.

Interne en externe deel

De live chat software bestaat uit twee belangrijke delen. Deze noemen wij voor het gemak even interne en externe delen. Het externe deel is zichtbaar voor uw bezoeker wanneer de website of een specifieke pagina bezocht wordt. De chat start dan bijvoorbeeld met “Goedemiddag, onze medewerkers staan klaar om u verder te helpen. Kan ik ergens mee van dienst zijn?” en de bezoeker kan vervolgens antwoorden. Wanneer hij of zij dit doet, krijgt de chat operator een seintje en kan de chat oppakken in het interne deel van de software: een client waarin de chats worden beheerd. Daarnaast is het ook mogelijk dat de chat operator de chat met de bezoeker proactief initieert. Dat kan extra conversies opleveren die u in andere gevallen hoogstwaarschijnlijk niet had kunnen stimuleren.

Meer dan alleen live chat software

Buiten chatten kunt u meer in deze client, namelijk interpreteren waar de klant zich bevindt in het aankoopproces of op de website. Het gedrag van de bezoeker is te volgen in de chatclient en kan worden gebruikt voor website usability, marktonderzoek, etc.