Page content

Wat is het beste chatprogramma?

Net als ieder concept van klantenservice is er geen chatprogramma die voor iedereen het beste uit de test komt. Live chat software moet aansluiten bij de doelen en de middelen van een organisatie. Op internet zijn vele chatprogramma’s te vinden binnen budgetten van 0 tot duizenden euro’s per maand. Gaat u dan voor de goedkoopste? Prima, maar daar zitten heel veel nadelen bij, of beter gezegd, missende functionaliteiten en support. Wij kunnen u niet vertellen welk chatprogramma het beste is, maar wel waar u op kunt letten.

Hoeveel chats ga ik krijgen?

De hoeveelheid chats die u verwacht te krijgen is van belang voor de keuze van een chatprogramma. Krijgt u heel veel chats? Dan is het wellicht verstandig om te kijken naar programma’s die ook externe chat operators aanbieden. Krijgt u bijna geen chats, dan kunt u kiezen voor goedkope oplossingen en zelf chatten.

Hoeveel bezetting heb ik in mijn organisatie?

Wanneer u genoeg medewerkers heeft die de chat full-time zouden kunnen bemannen (en dat is al gauw van 8 uur ’s morgens tot 11 uur ’s avonds), dan kunt u  kiezen voor een goedkope oplossing en de chat zelf bemannen. U kunt ook kiezen voor chatprogramma’s met externe chat operators of zelfs gebruik maken van unieke oplossingen als hybrid live chat.

Wat zijn de mogelijkheden met targeting?

Sommige chatprogramma’s hebben geen mogelijkheden met targeting. De chat gaat hetzelfde voor iedere bezoeker. Wanneer u alleen bezoekers wilt benaderen op specifieke pagina’s of bezoekers die langer op de website aanwezig zijn, is het van belang dat deze functie erin verwerkt zit.

Waarvoor gebruik ik live chat software?

U gebruikt live chat software alleen maar voor ondersteuning en sales? Dat is prima, u heeft wellicht genoeg aan een goedkope oplossing en kunt zelf chatten. Maar wilt u ook marktonderzoek doen met uw live chatprogramma of andere data verzamelen om uw website te optimaliseren? Dan is een geavanceerder systeem nodig.

Voorbeelden chatprogramma ‘s

Een aantal voorbeelden van deze partijen zijn Zopim, Olark en LiveChat. Deze worden allemaal als widget op uw website geplaatst. Daarnaast komen deze partijen uit Singapore en Verenigde Staten. Dat is op zich niet erg, maar wat als er iets mis is?

Een Nederlandse partij benaderen is dan sneller en goedkoper. Bovendien houden de functionaliteiten bij andere chatprogramma’s al snel op, terwijl bij Bconnect veel meer mogelijk is, bijvoorbeeld met oplossingen als Managed Live Chat en Hybrid Live Chat.

    Comment Section

    0 reacties op “Wat is het beste chatprogramma?

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.