Page content

Wat zijn de voordelen van live chat software?

Het gebruiken van live chat software kent vele voordelen. Een voor de hand liggende is natuurlijk dat er een extra kanaal is waarop je bezoekers jou kunnen bereiken. Dat brengt een aantal positieve resultaten met zich mee. Live Chat Software brengt de volgende voordelen met zich mee:

Websiteconversie wordt verhoogd met meer dan 20%

Doordat je meer bezoekers kunt aanspreken middels de live chat software, kan je rekenen op een conversieverhoging van meer dan 20%. Immers, wanneer er meer contactmomenten zijn, en deze momenten professioneel worden opgepakt, is de bezoeker tevreden en heeft deze een grotere wil of gunfactor om gegevens achter te laten of een afspraak in te plannen.

Bereik van 1-29%

Van al jouw websitebezoekers wordt zo’n 1-29% bereikt door live chat. Zonder live chat ligt dit getal veel lager, omdat veel bezoeker nu eenmaal jouw website bezoeken en weer verlaten als zij niet direct de informatie vinden die zij nodig hebben. Met live chat software op je website kan je deze bezoekers wel bereiken. Je biedt ze hulp aan met hun vragen en begeleidt ze door jouw sales funnel.

Tevreden chatters spenderen 55% meer door live chat software

Een websitebezoeker die een goede chat heeft gevoerd met een ervaren chat operator spendeert 55% meer dan een reguliere bezoeker. Dat komt vooral doordat een reguliere bezoeker geen persoonlijk contact heeft gehad met de organisatie achter de website en zich volledig heeft gericht op de informatie die op de website staat, wat vaak onpersoonlijk of onduidelijk is. Een bezoeker welke verder is geholpen met de chat wordt snel geholpen met zijn vraag en wordt persoonlijk verder geholpen met een tevreden bezoeker als gevolg. Tevreden bezoekers zijn eerder bereidt om jouw product of dienst aan te schaffen en spenderen meer dan niet-chatters.

Pro-actieve chatters converteren 8,5 keer zoveel

Wanneer een bezoeker zelf een chat start, converteert hij doorgaans 8,5 keer zoveel als een reguliere bezoeker. De bezoeker is immers zeer geïnteresseerd in uw producten of diensten, anders zou er geen chat gestart worden door de bezoeker. Het is ook mogelijk dat de chat operator met een proactief bericht de bezoeker uitnodigt om een chat te starten. Wij zien dat bezoekers welke een proactief bericht ontvangen van de chat operator vele malen beter converteren dan een bezoeker zonder een proactief bericht.

Meetbaar

Alle chats welke gevoerd worden in de live chat software van Bconnect zijn meetbaar en terug te lezen. Zo kan je alle chat resultaten analyseren en continue optimaliseren voor een beter resultaat. Belangrijke KPI’s zoals het percentage leads, pick-up time, response time, chats per hour, visitor happiness zijn allemaal terug te vinden.

Omnichannel

Live Chat, Whatsapp, Messenger en Chatbots. Met Live Chat Software is het mogelijk om jouw chat te koppelen met meerdere kanalen zodat jij een omnichannel ervaring kan aanbieden aan jouw websitebezoekers en klanten.

Gemakkelijke en snelle implementatie van live chat software

Live chat software is gemakkelijk en snel te implementeren. In 4 stappen kan jij zelfs (afhankelijk van je wensen) in 1 dag online met je live chat software.

Comment Section

0 reacties op “Wat zijn de voordelen van live chat software?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.