Page content

Wanneer is live chat software geschikt voor mijn organisatie?

Live chat software is elk bedrijf in elke branche geschikt. Mits je de chat natuurlijk goed inzet. Of de live chat voor jouw organisatie geschikt is, is volledig afhankelijk van de doelstellingen van jouw website in welke mate en op welke manier je de live chat software gaat toepassen. Ga je focussen op het verlenen van service, leadgeneratie of toch voor een combinatie van beide?

Hoe druk is uw websiteverkeer?

Live chat software is meestal niet gratis en daarom is het verstandig om eens te kijken naar jouw websiteverkeer. Hoeveel websitebezoekers heb je per maand op je website? Het aantal websitebezoekers heeft namelijk een grote invloed op het aantal chats je zult gaan voeren op je website. Heb je een website waarop dagelijks genoeg bezoekers komen? Installeer dan live chat software. Immers, de bezoekers die op jouw website komen en normaal niet zouden reageren, staan wellicht toch open voor de laagdrempeligheid voor jouw chat.

Heb je een medewerker voor live chat software?

Ook doe je er verstandig aan om te bepalen of er een medewerker is die jouw chat kan bemannen. Wanneer die er niet is, kan je natuurlijk altijd een externe chat operator aan het werk zetten, maar dat verhoogt uiteraard ook de kosten. Hoeveel chat medewerkers heb ik dan nodig als ik zelf ga chatten? Ook dat is lastig aan te geven. Dat is volledig afhankelijk van jouw product of dienst en het aantal websitebezoekers. Je dient uiteraard ook rekening te houden met de werktijden van jouw chat medewerker. Is deze bereidt om ook naast jouw openingstijden te chatten…

Al met al is live chat software in te zetten op jouw website indien er genoeg websitebezoekers zijn en je beschikt over eigen chat medewerkers. Beschik je niet over je eigen chat team maar heb je wel genoeg websitebezoekers dan is het volledig uitbesteden (Managed Live Chat) of gedeeltelijk uitbesteden (Hybrid Live Chat) ook een optie.