Page content

Wat is Hybrid Live Chat?

Bij Hybrid Live Chat komen bezoekers op jouw website eerst bij jouw eigen chat medewerkers terecht en worden bezoekers opgevangen door een Bconnect chat operator wanneer jouw medewerker daar op dat moment niet toe in staat is. Dat is Hybrid Live Chat.

Zelf chatten met een vangnet: Hybrid Live Chat

Hybrid Live Chat is een combinatie van zelf chatten op je website en het hebben van Managed Live Chat als vangnet. In eerste instantie chat jouw productspecialist, verkoper of helpdesk met de websitebezoekers door middel van de door ons verstrekte live chat software, maar wanneer jouw medewerker afwezig is, wordt de chat opgepakt door een chat operator van Bconnect.

Buiten reguliere tijden

Zo kan je direct jouw expertise doorgeven aan de bezoeker wanneer je eigen chat medewerkers aanwezig zijn. Op drukke momenten is het mogelijk om het werk te laten doen door chat operators van Bconnect. Dat zorgt ervoor dat je zelfs buiten de reguliere werktijden beschikbaar bent voor jouw bezoekers. En dat is nodig: van jouw verkeer wordt slechts 3% gemiddeld geconverteerd tot lead, met aanwezigheid buiten reguliere tijden kan je dit percentage sterk verhogen.

Combineren van voordelen met Hybrid Live Chat

Door gebruik te maken van Hybrid Live Chat combineert je de voordelen van zelf chatten met de voordelen van Managed Live Chat. Zo verhoog je de conversie met meer dan 15% en krijgt je meer sales leads en afspraken op maat.

Je kan denken aan piekbelastingen, wanneer de verkoper met een potentiële klant op locatie is of wanneer het callcenter aan de telefoon is met een klant. En uiteraard ook aan de tijden buiten jouw eigen openingstijden. Wij chatten 7 dagen per week van 8 uur ’s ochtends tot 11 uur ’s avonds.

Hybrid Live Chat is niet voor iedereen al bekend, maar wij introduceren je graag aan het volledige concept!