Wij gebruiken cookies!

Page content

Live Chat

Live chat

Wat is live chat?

Live chat is het voeren van een gesprek met online getypte berichten tussen twee of meerdere personen. Op die manier wordt uw bezoeker direct en live ondersteund. Het is één van de meest laagdrempelige manieren voor websitebezoekers om in direct contact te komen met een bedrijf.

 

Verschillende soorten

Er zijn verschillende soorten van live chat. Zo kunt u denken aan ‘hybrid live chat‘ en ‘managed live chat‘. Een kenmerk van live chat is dat zowel passieve als actieve communicatie mogelijk is. Een chat operator, van uw bedrijf of van ons, kan zowel de websitebezoeker aanspreken door hun chatbox te openen of kan afwachten totdat de bezoeker de chatbox opent en zelf een vraag stelt.

Grote groei van live chat

Het concept maakt een grote groei door de laatste jaren doordat blijkt dat klanten veel meer tevreden zijn door directe en professionele hulp vanuit een chat operator. Door de laagdrempeligheid worden alle potentiële bezoeker eruit gefilterd, zodat u geen bezoeker verliest. Zo kent een live chat nog vele andere voordelen.

Met een laagdrempelig karakter en transparantie komt uw bedrijf erg betrouwbaar over. In een eerste indruk die velen hebben wanneer zij uw website bezoeken is het van groot belang om betrouwbaarheid te ademen. Het snel beantwoorden van vragen van bezoekers kan er op die manier voor zorgen dat de conversie verhoogt en u meer deals kunt sluiten.

In onderstaande artikelen vindt u alle antwoorden op uw vragen. Staat het antwoord er toch niet tussen? Neem dan contact met ons op! Meer informatie over live chat: