Page content

Hoe werkt live chat?

Live chat is een krachtige techniek om op het juiste moment in contact te treden met uw websitebezoekers. Ze hebben nu interesse in uw bedrijf, producten en diensten, ze zitten namelijk niet zonder reden op uw website rond te kijken. U kunt het ijzer dus smeden wanneer het heet is!

Start uw live chat hier

Om te begrijpen hoe live chat werkt is het van belang om te achterhalen hoe het werkt voor zowel de bezoeker als voor u. De websitebezoeker komt op uw website en ziet in de hoek een knop met iets in de trant van ‘start uw chat hier’. Klikt de bezoeker niet op deze knop, dan verwelkomt onze chat operator de bezoeker en vraagt of er ondersteuning nodig is.

Beantwoorden van vragen

In beide gevallen neemt een chat operator de chat over en beantwoordt de vragen van de bezoeker. Deze ondersteuning zorgt gaandeweg in de live chat voor een conversie (lead of afspraak) wanneer de bezoeker potentie heeft.

werking van live chat

Inventarisatie live chat

Met live chat kan je erachter komen wat je website willen en wie zij zijn voor verdere opvolging door jouw verkoopafdeling. Een krachtig kenmerk van live chat is dat u uw bezoekers in real-time kan volgen. U kunt zien wanneer ze typen, scrollen, op welke pagina’s zij kijken, op welke keywords ze hebben gezocht en nog veel meer!

Doorgestuurd voor opvolging

De chat wordt vervolgens doorgestuurd aan u, zodat u de benodigde informatie van de lead of mogelijke afspraak ook hebt. Op deze manier weet u precies wat de bezoeker wilt en kunt u heel specifiek afstemmen wat u met de bezoeker gaat bespreken. De bezoeker krijgt op deze manier alleen de relevante informatie en kan op deze manier zonder stress een keuze maken. Daardoor vergroot u uw kans op een nieuwe klant. En dat alleen maar door live chat.