Page content

Live chat: waarom uitbesteden?

Uit ervaring weten wij dat het uitbesteden van de live chat het beste resultaat oplevert voor de meeste bedrijven. Ruimere openingstijden, service binnen 20 seconden. Continue bemanning en optimalisatie zijn hiervoor de hoofdredenen en kunnen vaak al gerealiseerd worden voor een fractie van de kosten vergeleken met wanneer dit intern geregeld wordt.

Nadelen van zelf chatten met live chat software

Zelf chatten met live chat software brengt de nodige complicaties met zich mee. Het zijn grote veranderingen binnen uw bedrijf, waardoor u beter kunt afwegen of dat het waard is ten opzichte van het uitbesteden van live chat.

Specifieke medewerkers

Wanneer u ervoor kiest om zelf te chatten, is het benodigd om specifieke medewerkers toe te wijzen aan de live chat. Daardoor wordt uw medewerkers deels uit de huidige taak gehaald en dat zorgt ervoor dat anderen deze taken moeten overnemen.

Herziening contracten

Een groot deel van de bezoekers komen op uw website buiten kantooruren. U zult bij de keuze voor zelf chatten dus goed moeten begrijpen dat contracten aangepast moeten worden, zodat uw medewerker ook buiten kantooruren aanwezig is op de chat.

Expliciete vaardigheden

Er zijn een aantal vaardigheden nodig om een live chat goed uit te voeren. Zo is het van belang dat uw medewerker snel kan typen, specifieke productkennis nodig heeft en kan interpreteren wat een bezoeker echt wil. Een getrainde chat operator moet over al deze vaardigheden beschikken.

Sales expertise

Voor het herkennen van lead heeft de medewerker ervaring nodig met sales en de benodigde sales expertise. Deze moet daarin getraind worden.

Voordelen van zelf chatten

Natuurlijk zijn er ook voordelen aan het zelf chatten met live chat software. De medewerker achter de chat heeft directe kennis van het bedrijf en de producten en is erg vertrouwd met alles wat er speelt in het bedrijf. Daarnaast kan een eigen medewerker tijdens kantooruren direct overleggen met een collega om een chat goed te voeren.

 

Download gratis onze whitepaper: 6 Redenen om Live Chat Uit Te Besteden.