Page content

Wat is Managed Live Chat

Managed Live Chat houdt in dat de live chat op een website wordt beheerd door een derde partij, een live chat center. Een live chat center die Managed Live Chat aanbiedt helpt jouw website bezoekers verder met de vragen die zij hebben en zorgt er zo voor dat een bezoeker geholpen wordt en uiteindelijk resulteert in een lead voor jouw bedrijf.

Met Managed Live Chat worden jouw bezoekers direct verder geholpen en komt je erachter wie uw bezoekers zijn, wat zij willen en hoe je ze direct verder kan helpen.

Een belangrijke reden waarom Managed Live Chat zo populair is, is dat het je van je zorgen verlost die je hebt bij het zelf chatten op jouw website. Wanneer je dit allemaal zelf moet regelen krijgt je te maken met trainingen, ruimere openingstijden en (het gebrek aan) sales expertise in de vorm van live chat. Dat neemt veel kosten en tijd met zich mee. Daarom is een keuze voor Managed Live Chat een hele goede. Zo kan jij je focussen op het maken van deals en zorgen wij ervoor dat jij de deals kunt maken vanuit de live chat leads.

Kostenefficiënte Managed Live Chat

Wil je tegen een kostenefficiënte prijs jouw bezoekers zo goed mogelijk helpen? Dan is Managed Live Chat een oplossing. Je ontzorgt jouw medewerkers van de bezoekers zonder potentieel, zodat jouw medewerkers zich kunnen richten op de relevante bezoekers met een hoog potentieel. Door het stellen van de juiste inventarisatievragen en het tijdig helpen van de bezoeker, weet je in korte tijd wie jouw bezoeker is, wat jouw bezoeker wil en hoe jij jouw bezoekers kunt benaderen. Dat is bij een gemiddelde websiteconversie van 3% nóg belangrijker dan voorheen. Zo genereer je innovatieve en gekwalificeerde leads op jouw website, zonder er iets voor te hoeven doen.

Wat levert Managed Live Chat op?

In de praktijk levert Managed Live Chat dan ook meer dan 25% extra conversies op en kunnen organisaties volledig richten op het sluiten van de deals! Dat betekent dat je 25% meer leads hebt en potentiële bezoekers die je kan benaderen om jouw product of dienst te verkopen of verhuren. Dat levert voor veel van onze klanten een toename in omzet op. Je hebt immers 25% meer bezoekers die al zeer geïnteresseerd zijn en die alleen nog door jouw over de streep getrokken hoeven te worden.

De 25% extra leads zorgen voor meer deals. Deals die je wellicht anders niet had kunnen sluiten. Simpelweg doordat de bezoeker de website had verlaten voor een website die wel Managed Live Chat gebruikt en de bezoeker direct geeft wat hij of zij wil.