Page content

article content

One app to rule them all – wat is de toekomst van messaging?

Neen, Bconnect is niet in de handen van Big Brother gevallen. En we hebben ook niet te veel sci-fi films gezien. Wat dan wel, met een titel als one app to rule them all?
We denken vooruit – zoals we altijd doen. En omdat je klanten en websitebezoekers straks zweren bij de convenience van one app rules them all, zorgen we bij Bconnect dat je die bezoeker ook altijd via het kanaal van zijn voorkeur kan bedienen, met Live Chat. Wil je weten wat de toekomst wordt van messaging? Lees door!

Wat is one app rules them all?

Eenvoudig gesteld betekent het dat je klanten en websitebezoekers in grote lijnen nog van slechts 1 app gebruik zullen maken om alle andere apps mee te bedienen. Denk aan een Siri van Apple. Het gebruiksgemak van de gebruiker staat hierbij centraal.

In plaats van zelf op zoek te moeten gaan naar specifieke informatie, vraagt die gebruiker het aan Siri. Siri gaat dan op haar beurt communiceren met andere apps om de gebruiker de gevraagde informatie te serveren. Wil je die nieuwe Volvo zien? Vraag het aan de “one app rules them all” die je gebruikt. Die stuurt je rechtstreeks naar de website die je nodig hebt.

Maar zal ook gesprekken kunnen voeren met de chatbots die op die website zijn geactiveerd. De app voert de basisgesprekken met de bots op de website om zo je vragen te
beantwoorden. Einde verhaal? Nope: hier begint het pas. We leggen je uit waarom.

De app kiest het kanaal, jij bent de bestemming

Wat belangrijk is om te begrijpen is dat de gebruiker van de app de potentiële klant is. Het is ons erom te doen uiteindelijk uit te komen bij een chatgesprek met de klant. Eventueel eerst via de OATRTA-app.

De app kan wel bevelen uitvoeren en je naar specifieke informatie leiden, maar voorlopig is het de mens die de behoeften van de websitebezoeker achterhaalt en voor de conversie zal zorgen met Live Chat.

Waarom is hier zoveel om te doen? Gebruikers willen gemak. De app kiest welke contactmethode het meest geschikt is of voor de hand ligt. De gebruiker merkt daar weinig van.

Bij Bconnect kennen we de kracht van Live Chat als onklopbaar wapen om de conversie van je website te verhogen. En die kracht gebruiken we straks ook als je websitebezoeker liever via zijn lievelingsapp communiceert.

Nog meer engagement en optimale service via Bconnect ChatRocket

Bconnect is klaar voor de toekomst. Jij dus ook. En het bijzondere is dat je daar vandaag al de vruchten van plukt. Investeren in Live Chat via Bconnect voor je chatdiensten is investeren in meer conversies voor je website, vandaag én in de toekomst. Op dit moment werken we aan meerdere integraties om de ontwikkeling van van de OATRTA-app goed te kunnen opvolgen.

Zo kan je je volledig online chat verkeer stroomlijnen, structureren en optimaliseren via 1 platform. Bconnect ontzorgt jou als klant én genereert meer leads via Live Chat door een menselijke en kwalitatieve bediening van al je online conversaties – dat hebben we intussen wel aangetoond. Via Live Chat kwalificeren en creëren we leads terwijl we een uitstekende service verlenen. En straks verenigen we alle belangrijke kanalen op 1 platform: ChatRocket.

Jouw website, jouw vrijheid, jouw conversie via online chat

Het ChatRocket platform van Bconnect zal alle belangrijke chat kanalen verenigen op 1 platform. Tenslotte wil je mensen naar je website dirigeren. Dat blijft belangrijk omdat je website je de vrijheid geeft van een eigen indeling, eigen design en noem maar op.

Je online identiteit wordt niet gedicteerd door het kanaal of platform dat je gebruikt om traffic te genereren.

Jaren geleden werd met de opkomst van verschillende kanalen geclaimd dat websites overbodig zouden worden. Het tegendeel is waar. Mensen gebruiken kanalen door elkaar. Zo zullen ze mogelijk op FB via een post of ad je dienst of product ontdekken om vervolgens toch naar een website te worden doorgestuurd waar de échte conversie plaatsvindt. Of dat nu via Messenger, WhatsApp, WeChat of Live Chat gebeurt, het blijft chatten.

En chatten is ons vakgebied, ongeacht langs welk kanaal dat gebeurt.

Met ChatRocket als overkoepelend platform maximaliseren we de mogelijkheden van Live Chat.

Want je (potentiële) klant wil maar een ding: op een professionele manier geholpen worden, bij voorkeur via het kanaal dat hij verkiest. En dat is exact wat die klant krijgt: een antwoord op zijn vragen op het moment en op de manier die hém het beste uitkomt. Tenslotte vraag je ook niet aan een klant die je winkel of showroom komt bezoeken of die eerst of even een rondje langs de parking wil gaan lopen voordat je die bedient.

Zo gaat het voortaan ook online: wie bij je binnenloopt wordt onmiddellijk en op een uniforme en gestructureerde manier geholpen, ongeacht de weg waarlangs die websitebezoeker bij je terechtkwam.

Dat is de toekomst. Dat wordt de standaard bij Bconnect. Omdat het dé aanpak is om echt geen enkele lead meer te laten liggen.

Live Chat rules (them all).

Comment Section

0 reacties op “One app to rule them all – wat is de toekomst van messaging?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.